Æresdoktorer og helt ny ærespris til danske erhvervsledere

Ved en ceremoni under årsfesten den 21. marts udnævner Handelshøjskolen to nye æresdoktorer. Samtidig afsløres det, hvem der er de første modtagere af en ny ærespris til fremtrædende erhvervsledere.

18/03/2003

Ved en ceremoni under årsfesten den 21. marts udnævner Handelshøjskolen to nye æresdoktorer. Det er personer, hvis videnskabelige indsats inden for erhvervsøkonomi og erhvervssprog, Handelshøjskolen ønsker at påskønne med den ærefulde akademiske udnævnelse. Årets æresdoktorer er professor Robert Burgelman, Stanford University og professor Hans P. Krings, Universität Bremen. De har gjort sig bemærkede ved deres internationalt anerkendte forskning inden for strategi og innovation henholdsvis oversættelsesforskning.

Samtidig afsløres det, hvem der er de første modtagere af en ny ærespris til fremtrædende erhvervsledere, som Handelshøjskolen uddeler for første gang. Med prisen ønsker Handelshøjskolen at hædre personer, som har gjort en enestående og vedholdende ledelsesindsats i dansk erhvervsliv - en indsats kendetegnet ved deres evne til innovation, til at skabe vækst og værdi og til at opnå en international førerposition for deres virksomhed.

Prisen tildeles denne første gang to kendte ledere, der tjener som inspiration for andre virksomhedsledere, for forskere og i særlig grad for de studerende, som skal være næste generations idéskabere og ledere.

Sidst opdateret: Communications // 13/10/2004