Hvad kan vi lære af de små?

Konference om små og mellemstore virksomheder

Tirsdag, 15 juni, 2004 - 13:00

Konference om små og mellemstore virksomheder arrangeret af Erhvervsbladet og LOK forskningscenter.

I Danmark er 90 % af alle virksomheder små eller mellemstore (SMV) – det vil sige de har under 100 ansatte. Men SMV’er er ikke bare store i miniformat - de har særegne karakteristika, hvad angår ledelse, organisation og kompetenceudvikling.

Og netop disse karakteristika har LOK forskningscenter sat fokus på. 60 forskere har i fire år undersøgt, hvad ledelse, organisation og kompetence omfatter og indebærer i mindre virksomheder – og resultaterne er begyndt at tegne sig.

Erhvervsbladet sætter dagligt fokus på SMV’ernes verden og hverdag. Bladet har en omfattende kontakt med virksomhederne og beskæftiger sig indgående med de ledelsesudfordringer, som SMV’erne kæmper med i en verden præget af tiltagende global konkurrence.

Med nyt fra forskningens rækker og SMV’ernes dagligdag inviterer LOK forskningscenter og Erhvervsbladet SMV’er til en eftermiddag med spændende cases og konkrete eksempler på viden om, til og fra SMV’erne.

Oplægsholdere:

Henrik Holt Larsen: Professor på Copenhagen Business School ved Institut for Organisation og Arbejdssociologi. LOK forsker.

Mette Mønsted: Professor på Copenhagen Business School ved Institut for Ledelse, Politik og Filosofi. LOK forsker.

Flemming Poulfelt: Professor på Copenhagen Business School ved Institut for Ledelse, Politik og Filosofi. Prodekan for Formidling. Leder af LOK forskningscenter.

Steffen Steffensen: Direktør, Jupiter Group A/S.

Carsten Steno: Chefredaktør på Erhvervsbladet, tidligere USA Korrespondent ved og Chefredaktør for Dagbladet Børsen

Tilmelding til konferencen (deltagelse er gratis):

lok@cbs.dk senest 10. juni 2004 til Kathrine Høeg. Oplys venligst navn, arbejdssted, adresse, telefon og email.

Sidst opdateret: Communications // 15/06/2004