New books

Professor Mads Hermansen, Institut for Organisation og Arbejdssociologi, er aktuel med 2 nye bøger om læring

03/11/2005

Den ene bog er en engelsk oversættese: "Relearning" af hans danske bog: "Omlæring" fra 2003.

I forordet skriver Peter Jarvis, University of Surrey, blandt andet:

“As someone who has spent the better part of two decades studying and writing about learning, it is rare to find an original, but realistic contribution to the literature on the topic. But this, I think, is precisely what this book achieves”.

Den anden bog er en antologi: "Læring - en status" hvor Mads Hermansen har inviteret en række fremtrædende nordiske teoretikere og praktikere til at gøre status på læringsområdet. Bidragene er grupperet under følgende overskrifter:

• Samfundsmæssig tilgang

• Praksisorientering og pragmatik

• Grundlag go dokumentation

• Dekonstruktion og nykonstruktion

Mads Hermansen: Relearning. Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag og Copenhagen Business Press. 2005. 154 s. ISBN: 887-7684-015-8

Mads Hermansen (red.): Læring - en status. Forlaget Klim. 2005. 259 s. ISBN: 87-7955-358-3

Sidst opdateret: Communications // 29/11/2005