Veloverstået tredags-forløb for ejerledere

Vi gentager de populære forløb i 2017. Læs mere herunder.

13/01/2017

I 2016 afholdt CEV tredages-forløb for ejerledere. Fokus for forløbene var vigtigheden af aktivt at medtænke det fremtidige ejer- og lederskab i virksomheders strategiske planlægning. Kursusdagene bød på oplæg fra anerkendte ejerledere og forskere, heriblandt X og  forsker Kasper Meisner-Nielsen. Undervejs arbejdede deltagerne aktivt med cases omkring aktuelle problemstillinger i forskellige typer af virksomheder, hvilket udmundede i interessante diskussioner og perspektiver på ejerlederforhold.

Kombinationen af evidensbaserede oplæg og et kreativt casearbejde gav deltagerne en bred og anvendelig viden. To ejerledere har udtalt følgende omkring forløbet:

"Det har været virkelig udbytterigt at være i et forum med et så højt diskussionsniveau. Deltagernes faglige, såvel som menneskelige, niveau er højt, og det giver anledning til gode, dybe, relevante diskussioner. De konkrete cases, med relevante problemstillinger, funderet i forskningsresultater, har fungeret rigtig godt og givet stof til eftertanke."

"Undervisningen har været af meget højt niveau. Den er jo primært forskningsbaseret, og det fremstår enormt troværdigt. Andre lignende tilbud er tit mere ideologisk funderede og forholder sig derfor ikke så meget til ejerlederens konkrete situationer, som det har været tilfældet i CEVs forløb. Den forskningsbaserede undervisning ansporer desuden til enormt konstruktiv og relevant debat omkring nogle vigtige emner for ejerledede virksomheder, såsom ejerskabsforhold og ejerafklaring."

I 2017 vil vi igen indbyde til tredages-forløb for ejerledere, hvor vi bl.a. vil arbejde med Ejerstrategi-kortet, som er et udbytterigt værktøj til at opnå indsigt i, hvordan ejer- og lederskab kan medtænkes i den strategiske planlægning for netop din virksomhed. Vi ser frem til at dele dette værktøj med jer på forløbene, og vi rejser også med glæde ud til virksomheder og giver en live-demonstration af Ejerstrategi-kortets bidrag til  virksomheden.

For tilmelding og yderligere information kontaktes Centerleder Jette Poulsen Jørgensen på jpo.eco@cbs.dk.

Sidst opdateret: Centre for Owner-Managed Businesses // 13/01/2017