Videnledelsesprocesser

Ny bog om Knowledge Management

24/10/2005

Anthony F. Buono og Flemming Poulfelt, professorer fra henholdsvis BentleyCollege i Boston og CopenhagenBusinessSchool er redaktører på bogen "Challenges and Issues in Knowledge Management" med fokus på knowledge management i rådgivningsvirksomheder.

Bogen omfatter 16 kapitler, som stiller skarpt på forskellige perspektiver ved knowledge management, såsom knowledge management i en konsulentmæssig kontekst, dynamikken i videndeling og videnspredning, forskellige tilgange i studier af videnledelse samt refleksioner om videnledelse i konsulentregi.

Et gennemgående tema i bogen er vigtigheden af, at videnledelsesaktiviteter er forankret i organisationen samt, at der er tale om løbende processer. En central pointe er derfor, hvordan videnledelsesprocesser kan blive faciliteret, udbredt og udnyttet i den organisatoriske værdiskabelse.

"Bogens blev påbegyndt, mens Tony Buono var gæsteprofessor på CBS i foråret 2004 og er et synligt bevis på, hvad et samarbejde kan føre til, idet den indeholder ti bidrag fra forskere, der enten er eller har været tilknyttet CBS," siger professor Flemming Poulfelt.

Anthony F. Buono & Flemming Poulfelt (eds.).

Challenges and Issues in Knowledge Management. IAP - Information Age Publishing. 2005.

Anmeldereksemplarer fås ved henvendelse til Birgitte Oppermann,

bo.info@cbs.dk