Første danske lærebog i kritisk realisme

Ny bog af Hubert Buch-Hansen

20/10/2005

Hubert Buch Hansen, ph.d.-studerende på Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelse, har i samarbejde med Peter Nielsen skrevet Danmarks første bog om kritisk realisme.

Interessen for kritisk realisme er stigende. Efter positivismens langvarige krise og postmodernismens afmatning vinder kritisk realisme frem som en alternativ og velfunderet platform for nyorientering af samfundsvidenskabernes videnskabsteori og metode. Bogen giver en klar og systematisk introduktion til centrale begreber, argumenter og forståelser i kritisk realisme med henblik på samfundsvidenskabelig praksis.

Hubert Buch-Hansen (f.1977) er cand.scient.adm. og ansat som ph.d.-stipendiat ved Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelse på Copenhagen Business School. Peter Nielsen (f.1970) er ph.d. og adjunkt i samfundsvidenskab på Roskilde Universitetscenter.

Bogen er udgivet af Forlaget Samfundslitteratur og Roskilde Universitetsforlag.

Sidst opdateret: Communications // 20/10/2005