European Platform for CSR Excellence

10/11/2004

European Platform for CSR Excellence

Lektor Mette Morsing (Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelse) orienterer: CBS' Center for Corporate Values and Responsibility har fået del af en tre-årig bevilling af EU-Kommissionen på 750.000 euro til deltagelse i et stort internationalt forskningsnetværk om Corporate Social Responsibility.

CVR (Centre for Corporate Values and Responsibility) repræsenterer Copenhagen Business School i et stort projekt støttet af EU-Kommissionen, som har til formål at skabe en fælles og dynamisk europæisk platform for forskning i CSR (virksomheders sociale ansvar). Projektet modtager finansiering på i alt EUR 750.000 euros over en tre-årig periode med start fra den 1.9.2004. Det er det første af sin art under EU´s 6. rammeprogram, og ambitionen er intet mindre end at virke som det fælles referencepunkt for al forskning omhandlende CSR i regionen. Projektet koordineres af The European Academy of Business in Society. Udover CBS deltager forsknings-/uddannelses-/videns- institutioner som Cranfield University, INSEAD, Warwick Business School, ESADE, Leiden Ghent, Bocconi, Warsaw Business School og The Copenhagen Centre.

Sidst opdateret: Communications // 14/06/2005