CBS styrker kerneområder

Velkommen til to nye adjungerede professorer

25/10/2005

CBS styrker kerneområderne finansiering, risk management og forsikring ved tilknytning af to nye adjungerede professorer

Betydningsfulde erfaringer

Carsten Sørensen, leder af Institut for Finansiering på CBS, ser frem til samarbejdet, som han håber, vil være med til at styrke CBS’ udvikling inden for de nævnte områder.

”Både Henrik Ramlau-Hansen og Lars Tyge Nielsen har publiceret en lang række videnskabelige artikler i højt anerkendte tidsskrifter. Desuden har de begge, udover deres videnskabelige karriere, anerkendte poster i erhvervslivet, hvilket jeg er sikker på, at CBS kommer til at få stor glæde af. Specielt i forbindelse med uddannelse af internationalt konkurrencedygtige ph.d.-kandidater, ser vi frem til at kunne gøre brug af Lars Tyge Nielsens erfaringer som tidligere leder af INSEAD Business School’s ph.d.-program, hvilket også vil være med til at styrke CBS’ internationale profil,” siger Carsten Sørensen.

Henrik Ramlau-Hansen og Lars Tyge Nielsen tiltræder

fredag 28. oktober, hvor der vil være fælles tiltrædelsesforelæsning om ”Hedge Fund Management” og ”Pensionsbranchens Udfordringer”.

Dette finder sted på CBS, Solbjerg Plads 3, 2000 Frederiksberg, i Tuborg Auditoriet, 2.02 fra kl. 14:00-16:00.

Sidst opdateret: Communications // 19/07/2006