Pris går til Cand.merc.(jur) studerende fra CBS

29/04/2016

Hvert år uddeles Karnov Specialepris. Prisen uddeles til en specialestuderende, der har indleveret en velbedømt specialeafhandling inden for skatterettens område, og som bringer udviklingen af retsområdet et væsentligt skridt videre.

Dette års modtager af prisen blev CMJ Steffen Bonde Jensen og CMJ Anne Warming fra CBS. De fik prisen for deres afhandling om ”Hvorledes indrettes de internationale regler om kvalifikation af fast driftssted, så de er mere hensigtsmæssige i lyset af den digitale økonomi”. Professor Jane Bolander fra Juridisk Institut havde været vejleder på projektet.

Skattechef hos Lego, Christer Tønder Bell, stod for prisoverrækkelsen ved et stort arrangement i Nationalmuseet. I begrundelsen for tildelingen af prisen blev det bla. nævnt, at emnet var meget interessant og relevant set i lyset af OECD’s store BEPS projekt, som i disse tider får afgørende indflydelse på den fremtidig internationale skatteret. Samtidig var afhandlingen særdeles velskrevet og havde gode konstruktive, selvstændige analyser af de forskellige forslag i handlingsplanerne for BEPS.

Juridisk Institut ønsker Anne og Steffen stort tillykke med hæderen.

Sidst opdateret: Law department // 09/05/2016