Pædagogisk forsøg med Accelerated learning i faget Liberalisering og Regulering (I46) på cand.merc.(jur)

I efteråret indgik Grith Skovgaard Ølykke, Lektor på JUR, og Inger Høedt-Rasmussen, Advokatfirmaet Winsløw (erhvervsphd) en aftale om udvikling af en aktivitetskrævende undervisning.

22/06/2012

I efteråret indgik Grith Skovgaard Ølykke, Lektor på JUR, og Inger Høedt-Rasmussen, Advokatfirmaet Winsløw (erhvervsphd) en aftale om udvikling af en aktivitetskrævende undervisning. Med principper fra suggestopædi og teori om self-directed learning skulle flertallet af de studerende på et hold involveres og kombinere et teoretisk vanskeligt juridisk stof med en umiddelbar praktisk formidling af det indlærte, gennem arbejde med en case fra den virkelige verden.

Resultatet blev et vellykket undervisningsforsøg over 3 timer den 16. maj 2012, der viste hvor meget fagligt stof, der kan bringes i spil ved at anvende andre metoder.

Grith Skovgaard Ølykke: ”Det kræver mod at lade sin undervisning underkaste en pædagogisk faglig vurdering, men ved at arbejde tillidsfuldt og tværfagligt kan man hurtigt forbedre indlæringen. Den ekstra tid, der er brugt på udvikling, vil komme igen i form af mere effektiv undervisning og større studentertilfredshed.”

Inger Høedt-Rasmussen: ”Det har været spændende at blive lukket ind i et meget vanskeligt juridisk felt og kunne bidrage med en pædagogisk faglighed forankret i jura. Der er ingen tvivl om at vi arbejder videre med metoderne.”

Sidst opdateret: Communications // 31/10/2012