Ny bog om EU internetlovgivning af lektor Andrej Savin

02/07/2013

'The book provides a succinct, readable and well substantiated analysis of the way in which these elements interact. . . Distinguished by its clear and practical approach, this book provides an accessible and absorbing read certainly for lawyers, students, researchers and indeed journalists as well as – actually – anyone who uses the Internet either as a recreation, or as a tool for business and who is interested in the evolving legal landscape which impacts upon it.’
– Phillip Taylor MBE and Elizabeth Taylor, The Barrister Magazine

Denne detaljerige bog er kommet lige i rette tid og er et sofistikeret overblik over internetlovgivningen i EU og i særdeleshed over EU's reguleringsstruktur vedrørende internet. Samtidig tjener den som en kritisk evaluering af EU's politik og regeringsmetoder og bidrager med en komparativ analyse ved at sammenligne EU's løsninger med USA's .

Bogen indleder ved at undersøge EU's konstitutionelle kontekst inden for hvilken internettet reguleres og de forskellige politiske dokumenter som indtil videre har dannet basis for reguleringen. Dernæst beskriver den de grundlæggende instrumenter i hver af de relevante områder omfattende elektronisk handel, jurisdiktion, regulering af indhold, intellektuel ejendom, forbrugerbeskyttelse, privatliv og regulering af kriminalitet.Hvert område observeres som en ramme inden for hvilken internettet reguleres. I stedet for at bidrage med et omfattende katalog over anvendelige instrumenter, analyserer forfatteren interaktionen imellem dem.

EU Internet Law henvender sig til akademikere, studerende og praktiserende advokater, og vil være interessant læsning for jurainteresserede og juridisk informerede, da bogen diskuterer emner af generel vigtig karakter og interesse.

Bogen er udgivert af Edward Elgar Publishing.

Sidst opdateret: Law department // 17/12/2017