Tiltrædelsesforlæsning: Adjungeret professor Søren Bjerre-Nielsen

Onsdag, 29 august, 2018 - 17:00 to 18:30

Forelæsningen finder sted: CBS, Råvarebygningen, Porcelænshaven 22, 2000 Frederiksberg

Søren Bjerre-Nielsen, bestyrelsesformand i bl.a. VKR Holding, VELUX, MT Højgaard, Højgaard
Holding og formand for revisionskomiteen i Scandinavian Tobacco Group er udnævnt til
adjungeret professor ved Institut for Regnskab, CBS.

Søren Bjerre-Nielsen er uddannet cand.merc. fra CBS og Statsautoriseret Revisor. Søren Bjerre-Nielsen har været medejer (og CEO) i Schøbel & Marholt (nu Deloitte), koncerndirektør og CFO i Danisco, medlem af bestyrelsen i Carlsberg, Olicom, Genencor (Nasdaq NYC) og Villum Fonden samt formand for Danmarks Nationalbank i perioden 2007-2018. Søren Bjerre-Nielsen var i 2012-2014 formand for regeringens “Elreguleringsudvalg”, hvis arbejde resulterede i ny og fremadrettet regulering af elforsyningsområdet.

Søren Bjerre-Nielsens tiltrædelsesforelæsning er baseret på 40 års personlige erfaringer med selskabsledelse som henholdsvis revisor, direktør og CFO, bestyrelsesmedlem og formand.

Agenda:

17.00 Velkomst og introduktion
Institutleder og professor Carsten Rohde, Institut for Regnskab og direktør Tom Jacobsgaard, Bestyrelsesforeningen

17.10 Rapportering om virksomhedens værdiskabelse
Professor Thomas Plenborg

17.20 Transparens og relevans i selskabets rapportering er afgørende for værdiskabende beslutninger og tilliden til selskabet - hvilken rolle har bestyrelsen, CFO og revisor?
Adjungeret professor Søren Bjerre-Nielsen

18.00 Spørgsmål og debat
Faciliteret af professor Carsten Rohde

18.20 Overrækkelse af hædersbevis
Rektor Per Holten-Andersen

18.30 Afrunding og reception

Institut for Regnskab har fået udvidet sit område og omfatter i dag også CBS’ Center for Ejerledede Virksomheder og Center for Corporate Governance. Søren Bjerre-Nielsens udnævnelse som adjungeret professor er en styrkelse af CBS’ akademiske profil og mission inden for værdiskabelse, bestyrelsesledelse og governance.

Tilmelding via mail til Sekretariatsleder Dorte Munck senest den 27. august 2018.

Sidst opdateret: Department of Accounting // 22/08/2018