Lektor Ib Andersen er tilbage på IOA efter 17 års fravær

27/01/2011

Ib Andersen er pr. 1. januar 2011 ansat som lektor på IOA på en tre-årig kontrakt med 50% forskning de to første år og 100% forskning det sidste år.

Ib var fra 1994 drivende kraft i opbygningen af CBS’ pædagogiske udviklingsenhed, som siden blev til CBS Learning Lab, hvor han var direktør fra 2001 til 2009. Inden da var Ib ansat på IOA, hvor han startede i 1972 som stipendiat.

Undervisningsmæssigt vil Ib først og fremmest fungere som supervisor og vejleder på CBS’ adjunktuddannelse og have vejledningsopgaver på Ph.D.-, master-, kandidat- og bachelorniveau. Udvikling af studier og fag på IOA står også højt på ønskesedlen.

Forskningsmæssigt er Ib for øjeblikket og det meste af 2011 optaget af at skrive en organisationsteoribog med særlig vægt på erhvervsøkonomiske analyser. Foruden organisationsteori ligger de forskningsmæssige interesser inden for organisering af universiteter, samfundsvidenskabelig metode og videnskabsteori.

Sidst opdateret: Communications // 25/10/2012