»Hvad føler du lige nu?«

Anne Roelsgaard Obling og Nanna Mik-Meyer interviewet til Weekendavisen

27/06/2012

»Hvad føler du lige nu?«, Weekend Avisen 1. Sektion, 23.06.2012

"Arbejder man som hospitalslæge er det ikke nok kun at være fagligt dygtig, man skal også være i stand til at kommunikere empatisk og respektfuldt med patienterne. Anne Roelgaard Obling (Roelsgaard, red.), forskningsadjunkt ved Institut for Organisation på CBS, har bidraget til bogen 'At skabe en professionel', der handler om velfærdsstatens idealer for sine ansatte. Hun udtaler, at følelsesstyring kan læres, og at det er efterspurgt af patienterne. I dag måles empati i højere grad som en dokumenterbar kompetence, siger Anne Roelsgaard Obling." (CBS Presseklip)

Artiklen er tilgængelig via infomedia

Nanna Mik-Meyer fra Institut for Organisation er ligeledes med i interviewet, og har redigeret bogen 'At skabe en professionel', som interviewet udspringer af.

Sidst opdateret: Communications // 07/02/2013