PhD defence: Anders Brøndum Klein

In order to obtain the PhD degree, Anders Brøndum Klein has submitted his thesis entitled: Kollektiv meningsdannelse iblandt heterogene aktører i eksperimentelle samskabelsesprocesser

Torsdag, 13 oktober, 2022 - 14:00 to 16:00

Anders Brøndum Klein

Dette PhD-studie undersøger, hvordan heterogene aktører kollektivt skaber mening gennem framingprocesser, når de oversætter nye idéer i eksperimentelle samskabelsesprocesser. Undersøgelsen tager udgangspunkt i et iscenesat felteksperiment, hvori heterogene byaktører udvikler en alternativ løsning på udfordringen med tomme kvadratmeter i bymidter. Til at belyse hvordan heterogene aktører kollektivt danner mening i samskabelsesprocessen, og den institutionelle kompleksitet den udspiller sig i, trækker studiet på skandinavisk institutionalisme, teori om translationsprocesser, framingprocesser og eksperimentelle rum.

This PhD study investigates how heterogeneous actors collectively create meaning through framing processes when translating new ideas in experimental co-creation processes. The study is based on a staged field experiment, in which heterogeneous urban actors develop an alternative solution to solve the challenge of empty square meters in city centers. To shed light on how heterogeneous actors collectively create meaning within this co-creation process, and the institutional complexity in which it unfolds, this study draws on concepts from Scandinavian institutionalism, translation theory, framing theory, and literature on experimental spaces.

Primary Supervisor:
Professor Eva Boxenbaum

Department of Organization

Secondary Supervisors:

Associate Professor Søren Kerndrup,

Department of Planning

Aalborg University

Assessment Committee:

Professor Jesper Strandgaard Pedersen (Chair)

Department of Organization

Professor Lars Fuglsang

Department of Social Sciences and Business

Roskilde University

Senior Lecturer Sara Brorström

Department of Business Administration, School of Business, Economics and Law

University of Gothenburgh

Thesis:
The thesis will be available from research.cbs.dk

Reception:
The CBS PhD School will host a reception, which will take place immediately after the defence at the tables outside the kitchen of IOA (4th. Floor).

Note! This PhD defense will be held exclusively in Danish.

Organised by

CBS PhD School