Udstyr


Eye tracking

Med eye tracking opnår vi en forståelse af, hvad der tiltrækker øjeblikkelig opmærksomhed, hvilke elementer der bliver ignoreret, i hvilken rækkefølge elementer bliver bemærket, og hvordan elementer sammenlignes med andre. Vi udfører eye tracking på billeder, videoer, websteder, spil, software interfaces, 3D-miljøer og mobiltelefoner for at give dybere indsigt i visuel opmærksomhed.

Elektroencefalografi (EEG)

Med EEG får vi indsigt i, hvordan hjernen fungerer, ved at detektere de kognitive processer, der ligger til grund for vores adfærd. Fra sprog og visuel behandling til eksekutiv funktion og hukommelseskodning fortæller EEG-data os meget om, hvor opmærksomme, motiverede eller engagerede vi er, eller hvor svær en opgave er, hvis den fortolkes korrekt.

Elektrodermal aktivitet (EDA)

EDA (også kendt som Galvanic Skin Response, GSR) måler den elektriske aktivitet, der ledes gennem svedkirtlerne i huden. Dette giver os en indikation af intensiteten af en oplevet følelse.

Elektrokardiografi (EKG)

EKG (også kaldet ECG) bruges til at give information om en deltagers psykofysiologiske status, afspejlet i deres pulsaktivitet. Indsamling af disse højkvalitets EKG-data omfatter måling af hjertefrekvensvariabilitet, som er forbundet med niveauet af fysiologisk eller psykologisk stress, som en person oplever.

Elektromyografi (EMG)

EMG registrerer bevægelsen af vores muskler gennem udbrud af elektrisk aktivitet genereret af muskelsammentrækninger. Vi bruger EMG til ikke kun at forstå muskulære bevægelser og aktivitet bedre, men også til at undersøge deres sammenhæng med bestemte følelser og adfærdsmæssige udfald, herunder gennem følsomme målinger af ansigtsmuskler med ansigtselektromyografi.

Ansigtsudtryksanalyse (FEA)

Ansigtskodning er processen med at måle menneskelige følelser gennem ansigtsudtryk. Med ansigtsudtryksanalyse tester vi virkningen af ethvert indhold, produkt eller service, der formodes at fremkalde følelsesmæssig ophidselse og ansigtsreaktioner.

Respiration (RSP)

Respirationsfrekvens opfattes generelt som det antal vejrtrækninger, vi tager pr. minut. Variabiliteten af vejrtrækninger over en bestemt tidsperiode og endda antallet af suk giver information om vores kognitive, følelsesmæssige og fysiologiske tilstand.

Virtual reality (VR)

VR giver mulighed for at opleve nye verdener med hidtil uset nøjagtighed. Fordybelse i miljøer, der er upraktiske, farlige eller endda umulige at støde på, udføres ved hjælp af enheder, der ofte ikke er større end en kikkert.

Sidst opdateret: Department of Digitalization // 27/10/2022