Projekter
Mood Synchronicity
Mood synchronicity er et nyt koncept, som vi definerer for at udforske, hvordan kommunikationsmedier transmitterer affektive tilstande fra et individ til et andet. Med udgangspunkt i dette nye koncept har dette projekt til formål at udforske, hvordan fælles humør påvirker forskellige typer af samarbejdsopgaver. Mere specifikt undersøger projektet, hvordan karakteristika ved forskellige kommunikationsmedier medierer forholdet mellem fælles humør og koordineret adfærd. Dette projekt indeholder flere individuelle undersøgelser lige fra teoretiske, til big data-drevne, til laboratoriebaserede.
Online Altruisme
Dette projekt undersøger, hvilke typer af emotionel og social information, der kan kommunikeres ved hjælp af fundraising-kampagner på crowdfunding-platforme for at påvirke potentielle donorer. Mere specifikt undersøger projektet, hvordan forskellige typer af crowdfunding-kampagnebilleder påvirker kræftrelaterede online donationer. Dette projekt kombinerer også flere metoder, herunder laboratorieforsøg, online eksperimenter og økonometri.
Techno-Cognitive Adaption
Når individer interagerer med digitale teknologier, tilpasses løbende både adfærd samt deres bevidsthed om forskellige teknologiske muligheder. Projektet undersøger de typer af kognitive ændringer, der sammenfalder med de adfærdsmæssige og teknologiske tilpasninger.
Online Dating
Online dating er blevet en vigtig måde for individer at mødes samt det at forme nye relationer. Dette projekt undersøger designet af teknologier og de valg brugerne træffer.
Grøn fremtid
Bæredygtigt forbrug er en vigtig måde for forbrugerne at kontrollere deres indflydelse på miljøet men også det at skabe markedspres så firmaer i højere grad tilbyder bæredygtige produkter. Projektet undersøger forbrugerenes reaktioner på grønne alternativer tværs af en række online sammenhænge.