Projekter

NeuroLab er i gang med flere forskningsprojekter, hvoraf flere er anført nedenfor. Hvert af disse projekter fokuserer på forskellige domæner, hvor hjerne, adfærd og digitale værktøjer interagerer på nye måder.

Mood Synchronicity

Mood synchronicity er et nyt koncept, som vi definerer for at udforske, hvordan kommunikationsmedier transmitterer affektive tilstande fra et individ til et andet. Med udgangspunkt i dette nye koncept har dette projekt til formål at udforske, hvordan fælles humør påvirker forskellige typer af samarbejdsopgaver. Mere specifikt undersøger projektet, hvordan karakteristika ved forskellige kommunikationsmedier medierer forholdet mellem fælles humør og koordineret adfærd. Dette projekt indeholder flere individuelle undersøgelser lige fra teoretiske, til big data-drevne, til laboratoriebaserede.

Online Altruisme

Dette projekt undersøger, hvilke typer af emotionel og social information, der kan kommunikeres ved hjælp af fundraising-kampagner på crowdfunding-platforme for at påvirke potentielle donorer. Mere specifikt undersøger projektet, hvordan forskellige typer af crowdfunding-kampagnebilleder påvirker kræftrelaterede online donationer. Dette projekt kombinerer også flere metoder, herunder laboratorieforsøg, online eksperimenter og økonometri.

Online privatliv

Beslutninger om offentliggørelse er ofte vanskelige at rationalisere i online sammenhænge, da enkeltpersoner ikke altid ved, hvem der har adgang til data, eller hvordan disse data kan bruges. Som et resultat må individer ofte stole på emotionelle vurderinger, når de overvejer afsløringer. Dette projekt undersøger indvirkningen af forskellige former for vejrtrækning på, hvordan brugere vurderer anmodninger om offentliggørelse.

Sidst opdateret: Department of Digitalization // 20/12/2022