sjjamarktg
Institut for Afsætningsøkonomi

Jeg er postdoc-forsker på det strategiske uddannelsesinitiativ ”Value co-creating pedagogies” på Institut for Marketing. Value co-creation beskriver samarbejdet mellem flere interessenter, hvor værdi samskabes af de deltagende parter til gensidig fordel. I kontekst af videregående uddannelser beskriver value co-creation, hvordan studerende, undervisere og eksterne interessenter interagerer og samarbejder som partnere i forskellige sammensætninger, der giver gensidig værdi til de studerende, underviserne, institutionerne og de eksterne organisationer.
Dette afspejler en tilgang til undervisning, der lægger vægt på læring gennem at skabe værdi for andre. I dette projekt udvikles et framework for value co-creating pedagogies, som beskriver en overordnet pædagogisk tilgang, der fremmer og understøtter værdisamskabelse på tværs af flere interessenter i de videregående uddannelser.
Et pædagogisk fokus på value co-creation medfører et perspektivskifte fra en værdileveringstilgang (f.eks. hvor undervisere leverer værdi ved at undervise ”til” eleverne) til en samskabelsestilgang (f.eks. hvor undervisere faciliterer værdiskabelse ved at undervise "med" eleverne). Studerende deltager aktivt i læringsudvikling gennem value co-creation, der udfordrer de læringsrelationer og magtrelationer, der traditionelt ligger til grund for de videregående uddannelser.
• Uddannelse og læring
• Design, kreativitet og entrepreneurship
• Video-baserede metoder
• Sprog, psykologi og sociale interaktioner
• Materialitet og embodiment
• Tværfaglige forskningssamarbejder
Digitalization and Organization (BSc / HA.psyk)
Frederiksberg : Copenhagen Business School [Phd] 2022, 277 s. (PhD Series, Nr. 17.2022)
I: Design Studies, Vol. 76, 9.2021
I: CoDesign: International Journal of CoCreation in Design and the Arts, Vol. 17, Nr. 3, 9.2021, s. 237-257
I: International Journal of Technology and Design Education, Vol. 30, Nr. 1, 3.2020, s. 101-125
I: Sticky Creativity: Post-it® Note Cognition, Computers, and Design. . red. /Bo T. Christensen; Kim Halskov; Clemens Klokmose. London : Academic Press 2020, s. 77-99 (Explorations in Creativity Research)
I: Book of Abstact: 3rd MIC Conference, Bologna, 20 June - 22 June, 2019. Pontecchio Marconi : Marconi Institute for Creativity 2019, 3 s., s. 33-35
Aarhus : Aarhus Universitet 17.10.2019
I: DRS2018 International Conference Proceedings. Vol. 3. red. /Cristiano Storni; Keelin Leahy; Peter Lloyd; Erik Bohemia. Londin : Design Research Society 2018, s. 1297-1313 (Proceedings of DRS International Conference, Vol. 3)
I: She Ji: The Journal of Design, Economics, and Innovation, Vol. 3, Nr. 4, 2018, s. 277-289
I: Design Studies, Vol. 57, 7.2018, s. 112-134
I: Analysing Design Thinking: Studies of Cross-cultural Co-creation. . red. /Bo T. Christensen; Linden J. Ball; Kim Halskov. Leiden : CRC Press 2017, s. 229-248
I: Analysing Design Thinking: Studies of Cross-cultural Co-creation. . red. /Bo T. Christensen; Linden J. Ball; Kim Halskov. Leiden : CRC Press 2017, s. 19-37
I: Papers from the LearnX Design London 2017 Conference: The Allure of the Digital and Beyond. . red. /Gary Pritchard; Nick Lambert. North Greenwich : Ravensbourne Publications 2017, s. 77-85
I: REDO Cumulus Conference Proceedings. red. /Anne Louise Bang; Mette Mikkelsen; Anette Flinck. Kolding : Designskolen Kolding 2017, s. 571-576
Paper presented at Design Thinking Research Symposium 11, 2016