jgpmpp

Department of Management, Politics and Philosophy

Justine Grønbæk
Pors
Lektor
,
PhD, cand.soc.


Kontor: POR/18.B-4.127
Tel:
+4538152857
, Mobil:
+45 22475429
E-mail: jgp.mpp@cbs.dk
Justine gronbaek Pors
Præsentation

My research aims to develop sociological diagnoses of the present conditions of public management. I study how the history of public reforms has created a complex setting for welfare management and I focus on how new discourses of innovation and change challenge and renew this setting.


Empirically, I have focused on municipal management of the public school and of elderly care.
I strive to develop new frameworks for the study of public policy and management by combining distinct theoretical resources such as the systems theory of Niklas Luhmann, the theory of noise developed by Michel Serres and deconstruction inspired by Jacques Derrida.

 

MPP Research - Video Portraits: Justine Grønbæk Pors:

Primære forskningsområder
  • Welfare Management
  • Public policy and administration
  • Management of education
  • Noise and organizing
  • Systems theory
Curriculum Vitae
Sociale medier
Links
Link til denne hjemmeside
www.cbs.dk/staff/jgpmpp
Kurser
  • Politisk Kommunikation og Ledelse
  • Samfundets kommunikative differentiering
  • Strategi og Samfundsdiagnostik
  • Master i Ledelse af Uddannelsesinstitutioner
Vejledning
  • Politisk kommunikation og Ledelse (FLØK)
  • HA (Kom.)
  • Master i Ledelse af Uddannelsesinstitutioner
Udvalgte publikationer
  • Pors, Justine Grønbæk. / Noisy Management : A History of Danish School Governing from 1970-2010. Frederiksberg : Copenhagen Business School [Phd], 2011. 361 s. (PhD Series; 24.2011).
  • Pors, Justine Grønbæk. / Avoiding Unambiguity : Tensions in School Governing. I: Hybrid Forms of Governance: Self-suspension of Power. red. / Niels Åkerstrøm Andersen ; Inger-Johanne Sand. Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2012. s. 30-45.
  • Juelskjær, M.  Knudsen, H., Pors, J. G., & Staunæs, D. (Eds.) (2011) Ledelse af uddannelse: At lede det potentielle. København: Samfundslitteratur
  • Ratner, H. & Pors, J. G. (forthcoming) Fleeting visibilities. Managerial assessments of employees' self-management through intense interactions and uncomfortable emotions. In International Journal of Management Concepts and Philosophy
  • Pors, Justine Grønbæk. / Evaluering indefra : Politisk ledelse af folkeskolens evalueringskultur. Frederiksberg : Nyt fra Samfundsvidenskaberne, 2009.
Publikationer sorteret efter:
2018
Justine Grønbæk Pors; Cecilie Lerche Møller Hansen / Det nye politiske og organisatoriske landskab for fritids- og ungdomspædagogiske ledere
I: Er du på tværs?: Om at lede og krydse grænser i nye pædagogiske landskaber. . red. /Jesper Larsen. Odense : Ungdomsringen 2018, s. 30-53
Bidrag til bog/antologi
Justine Grønbæk Pors; Cecilie Lerche Møller Hansen / Fællesskabelse : At samarbejde når læring skal være både målstyret og spontan.
I: Lederliv, 6.6.2018
Tidsskriftartikel > peer review
2017
Niels Åkerstrøm Andersen; Justine Grønbæk Pors / Kære ledere og organisationer : Gør som vi siger – vær selvstændige og tænk ud af boksen.
2017
Udgivelser på nettet - Net-publikation
Justine Grønbæk Pors; Rasmus Johnsen / Looking Away : Practices of Unseeing and Organisation in China Miéville’s The City and the City.
Paper presented at The 33rd EGOS Colloquium 2017, 2017
Paper > peer review
Justine Grønbæk Pors; Niels Åkerstrøm Andersen / Niklas Luhmann
København : Djøf Forlag 2017, 162 s.
Bog > peer review
Niels Åkerstrøm Andersen; Justine Grønbæk Pors / On the History of the Form of Administrative Decisions : How Decisions Begin to Desire Uncertainty.
I: Management & Organizational History, Vol. 12, Nr. 2, 2017, s. 119-141
Tidsskriftartikel > peer review
Justine Grønbæk Pors / Potentialitetsledelse og den evige jagt på muligheder : Om kompleksitetsacceleration og kritik.
I: Den kritiske leder. red. /Karsten Mellon. Frederikshavn : Dafolo Forlag A/S 2017, s. 119-130 (Ledelse for læring)
Bidrag til bog/antologi
Niels Åkerstrøm Andersen; Justine Grønbæk Pors / Stilhedens kommunikation : Hash-samtalen som potentialitetsteknologi.
I: Sundhed og magt: Perspektiver på biopolitik og ledelsesteknologi. . red. /Mads Peter Karlsen; Kaspar Villadsen. København : Hans Reitzels Forlag 2017, s. 237-267
Bidrag til bog/antologi > peer review
Justine Grønbæk Pors; Helene Ratner / The Emergence and Workings of a Process View in Public Education Policy
I: International Journal of Management Concepts and Philosophy, Vol. 10, Nr. 1, 2017, s. 16-31
Tidsskriftartikel > peer review
Justine Grønbæk Pors / What Kind of Children Will We Get Out of This?
Sydney : Whitlam Institute. Western Sydney University 2017, 12 s. (Perspectives on Education for the Public Good, Vol. 2017)
Working paper > peer review
Flere resultater ...(i alt 50 )