Erhvervsjurister på CBS starter retshjælp for iværksættere og mindre virksomheder

Foreningen Erhvervsjuridisk Retshjælp, Frederiksberg, blev stiftet den 14. marts 2018 af studerende ved CBS i samarbejde med Foreningen af Erhvervsjurister (FEJ). FEJ er en forening for studerende på Copenhagen Business School, som læser til erhvervsjurist (HA-jur. og cand.merc.jur.).

14/09/2018

Bestyrelsen for Erhvervsjuridisk Retshjælp udgøres af tre medlemmer af FEJs bestyrelse, to eksterne juridiske undervisere på CBS Law, advokat Gunvor Sundgaard Happe og retspræsident Christian Lundblad, Retten på Frederiksberg samt professor Peter Arnt Nielsen, CBS Law (formand).

Formålet med Erhvervsjuridisk Retshjælp er at tilbyde gratis juridisk rådgivning inden for erhvervsretten til iværksættere og mindre erhvervsdrivende virksomheder. Foreningen starter retshjælpen den 13. september 2018, kl. 17.00, hvor den indvies. Retshjælpen har til huse i Retten på Frederiksberg. Retshjælpen ydes i form af generel rådgivning, men ikke konkret sagsbehandling. Foreningens hjemmeside er under etablering, se ejrh.dk.

Retshjælpen består af erhvervsjurastuderende fra cand.merc.jur.-studiet på CBS, der frivillig og ulønnet yder juridisk bistand, som enten retshjælper eller retshjælpsleder. Retshjælpen kan trække på et antal frivillige eksterne undervisere og interne forskere på CBS Law.

Etableringen af Erhvervsjuridisk Retshjælp ligger i tråd med CBS’ strategi, som bl.a. går ud på at fremme iværksætteri og CBS’ School of Entrepreneurship, som hjælper med at starte virksomheder for studerende, forskere og erhvervslivet.

For alle interesserede, vil åbningen af retshjælpen finde sted kl. 17:00 d. 13. september 2018, ved retten på Frederiksberg i Den Gamle Retsbygning, advokatværelserne, og alle er inviteret. Tilmelding er ikke nødvendig.
Adresse: Howitzvej 32, 2000 Frederiksberg.

Sidst opdateret: Law department // 14/09/2018