jtjur

CBS LAW

Jan
Trzaskowski
Professor MSO


Kontor: POR/18.B-1.116
Tel:
+4538152627
E-mail: jt.law@cbs.dk
Jan Trzaskowski
Præsentation

Jan Trzaskowski har siden 1997 været professionelt beskæftiget med markedsføringsret og juridiske aspekter af elektronisk handel. Forfatter og medforfatter til flere bøger inden for disse emner, herunder bøgerne Markedsføringsretten og Internetretten. Har skrevet flere nationale og internationale artikler inden for området. Jan har behandlet markedsføringsretten i både et komparativt og tværfagligt lys. Han har bl.a. inddraget adfærdsøkonomi og hjerneforskning i sin forskning. Jan var desuden leder af den danske delegation ved forhandlingerne af e-handelsdirektivet i 1998-2000.

Primære forskningsområder
  • Markedsføringsret
  • Forbrugerret
  • Databeskyttelsesret
  • Legal Risk Management
Administrative opgaver
  • Fagansvar, Markedsføringsret med varemærkeret, HA(jur.)
  • Fagansvar, Markedsføringsret, HA
  • Fagansvar, Videregående markedsføringsret, Cand.merc.(jur.)
  • Fagansvar, IT-kontrakter, Cand.merc.(it.)
  • Fagansvar, E-handelsret, Cand.merc.aud.
  • Fagansvar, Persondataret og Corporate Compliance, Cand.merc.aud.
  • Fagansvar, EU Internet Law, Cand.merc.(it.), E-business
  • Medlem af The Business IT-Study Board (BA(im), HA(it), CM(it), E-buss)
Curriculum Vitae
Link til denne hjemmeside
www.cbs.dk/staff/jtjur
Kurser
  • Markedsføringsret med varemærkeret, HA(jur.)
  • Markedsføringsret, HA
  • Videregående markedsføringsret, Cand.merc.(jur.)
  • IT-kontrakter, Cand.merc.(it.)
  • E-handelsret, Cand.merc.aud.
  • Persondataret og Corporate Compliance, Cand.merc.aud.
  • EU Internet Law, Cand.merc.(it.), E-business
Vejledning
  • Bachelorprojekter
  • Kandidatafhandlinger
Udvalgte publikationer
  • Jan Trzaskowski, Lawful Distortion of Consumers’ Economic Behaviour – Collateral Damage Under the Unfair Commercial Practices Directive, European Business Law Review, 2016, Issue 1, pp. 25–49.
  • Jan Trzaskowski, Andrej Savin, Björn Lundqvist & Patrik Lindskoug, Introduction to EU Internet Law, Ex Tuto Publishing, 2015
  • User Generated Marketing – Legal Implications when Word-of-Mouth Goes Viral, International Journal of Law and Information Technology, 2011.
  • Behavioural Economics, Neuroscience, and the Unfair Commercial Practices Directive, Journal of Consumer Policy, 2011.
  • Towards a Common European Marketing Law, EU Institute Working Paper, Law 2010/21, 2011.
  • Markedsføringsretten, 3. udgave, Ex Tuto Publishing, 2017.
  • Internetretten, 3. udgave, Ex Tuto Publishing, 2017.
Publikationer sorteret efter:
2022
Jan Trzaskowski / Data-driven Business Models : Privacy and Marketing.
I: Research Handbook on EU Data Protection Law: Research Handbooks in European Law series. . red. /Eleni Kosta; Ronald Leenes. Cheltenham : Edward Elgar Publishing 2022, s. 206-239
Bidrag til bog/antologi > peer review
Jan Trzaskowski / Data-driven Value Extraction and Human Well-being under EU Law
I: Electronic Markets, 7.4.2022
Tidsskriftartikel > peer review
Peter Møgelvang-Hansen; Jan Trzaskowski / Direkte markedsføring
I: Markedsføringsretten. red. /Peter Møgelvang-Hansen; Thomas Riis; Jan Trzaskowski. København : Ex Tuto Publishing 2022, s. 215-264
Bidrag til bog/antologi
Jan Trzaskowski / International retshåndhævelse
I: Markedsføringsretten. red. /Peter Møgelvang-Hansen; Thomas Riis; Jan Trzaskowski. København : Ex Tuto Publishing 2022, s. 669-740
Bidrag til bog/antologi
Jan Trzaskowski / Markedsføringsret
I: Markedsføringsretten. red. /Peter Møgelvang-Hansen; Thomas Riis; Jan Trzaskowski. København : Ex Tuto Publishing 2022, s. 3-48
Bidrag til bog/antologi
Peter Møgelvang-Hansen (Forfatter) ; Thomas Riis (Forfatter) ; Jan Trzaskowski (Forfatter) / Markedsføringsretten
København : Ex Tuto Publishing 2022, 795 s.
Antologi
Jan Trzaskowski / Mediespecifik regulering
I: Markedsføringsretten. red. /Peter Møgelvang-Hansen; Thomas Riis; Jan Trzaskowski. København : Ex Tuto Publishing 2022, s. 451-496
Bidrag til bog/antologi
Jan Trzaskowski / Prisoplysninger, prismarkedsføring og købsopfordringer
I: Markedsføringsretten. red. /Peter Møgelvang-Hansen; Thomas Riis; Jan Trzaskowski. København : Ex Tuto Publishing 2022, s. 139-170
Bidrag til bog/antologi
Peter Møgelvang-Hansen; Jan Trzaskowski / Produktspecifik regulering
I: Markedsføringsretten. red. /Peter Møgelvang-Hansen; Thomas Riis; Jan Trzaskowski. København : Ex Tuto Publishing 2022, s. 393-450
Bidrag til bog/antologi
Jan Trzaskowski / Sortlistet handelspraksis og andre former for ulovlig markedsføring
I: Markedsføringsretten. red. /Peter Møgelvang-Hansen; Thomas Riis; Jan Trzaskowski. København : Ex Tuto Publishing 2022, s. 171-214
Bidrag til bog/antologi
Flere resultater ...(i alt 115 )
Bibeskæftigelse
  • Ex Tuto A/S, since 2000, Academic Editor (book publishing), Director and Board Member
  • Civic Consulting GmbH, since 2012, Ad hoc sub‐contracting (European  Commission and European Parliament)
  • BEUC/European Commission, 2017–2018, Trainings for SMEs on consumer rights in the digital age.