Projektdeltagere

• Coordinator: Benedikte Brincker

Platforme for entreprenørskab: Et langvarigt bæredygtigt Grønland i Arktis (PENELOPE)

Abstract:

Formålet med PENELOPE er at identificere platforme for entreprenørskab i Arktis med den lokale befolkning som den centrale aktør. I arbejdet med at udpege platforme for entreprenørskab sætter PENELOPE fokus på regionen Østgrønland-Island som vækstregion for en bæredygtig turistindustri.I arbejdet med Østgrønland tager PENELOPE udgangspunkt i den lokale ogoprindelige befolkning i Tasiilaq og sætter fokus på unge østgrønlændere (10. klasse), som, når de har færdiggjort folkeskolens afgangsprøve, enten skal finde beskæftigelse eller videreuddanne sig. PENELOPE arbejder målrettet med denne gruppe unge som potentielle entreprenører inden for turistbranchen. I valget af denne målgruppe videreudvikler PENELOPE et allerede eksisterende samarbejde med Tasiilaq Skole.

Type:

Public (International)

Bevillingsgiver:

Nordisk Ministerråd

Institut:

Institut for Ledelse, Politik og Filosofi

Samarbejdspartnere:

Dines Tours, Visit Greenland, University of Victoria, Destination East Greenland, Arctic Dream APS, Promote Iceland, Tasiilami Alivarpi, Det grønlandske hus i Aarhus

Status:

Afsluttet