Projektdeltagere

• Partner: Peter Holdt Christensen

Kreative rum – hvordan fysiske strukturer bidrager til innovation

Abstract:

Projektet gennemføres i perioden fra 1. februar 2012 – 31. december 2012, og formidles i en dansk sproget bog med den foreløbige titel ”Kreative rum – hvordan fysiske strukturer bidrager til innovation”, og med følgende foreløbige kapitler:•Kapitel 1. Indledning – er kreativitet godt?•Kapitel 2. Hvordan virker kreative rum? Analyse af forskningen i hvordan fysiske rum påvirker kreativitet.•Kapitel 3. Garagen som det kreative rum. En historisk analyse af hvordan det kreative rum opstår og udvikles.•Kapitel 4. Sådan bruger nogle af verdens mest innovative organisationer rummet. En empirisk analyse af, hvordan fysiske rum anvendes af innovative organisationer.•Kapitel 5. Arkitekters fokus på det kreative rum – et dansk perspektiv.•Kapitel 6. Organisationers brug af det kreative rum – et dansk perspektiv.•Kapitel 7. Konklusion: Sådan bygges og bruges kreative rum.

Type:

Private (National)