Værdibaserede Indkøb inden for bygnings- og ejendomsbranchen (VALPRO)

Abstract:

Projektet søger at identificere hvordan institutionaliseret praksis påvirker forekomsten og brugen af bæredygtig-relaterede innovationer. Gennem sammenligning af institutionaliseret og innovativ praksis i Danmark, Sverige og Frankrig, vil der genereres indsigt i innovativt bygningsdesignprocesser og forbedret bygningspraksis i bæredygtig konstruktion. Innovation i bæredygtighed præsentere måske en ny mulighed for aktører i byggesektoren for at arbejde sammen (f.eks. arkitekter med ingeniører og professionelle med brugere) om at skabe nye løsninger i fællesskab og for at tilgå deres eget arbejde forskelligt (f.eks. arkitekter med forskningscenter i eget firma). Ultimativt, forventes innovation i "design templates" indenfor bæredygtig konstruktion at reducere energiforbruget i nye bygninger.

Type:

Public (National)

Bevillingsgiver:

Erhvervs- og Byggestyrelsen

Samarbejdspartnere:

VTT, Jönköbing Universitet, Ramboll Group AS, Centre Scientifique et Technique du Bâtiment, Cyprus University of Technology

Status:

Afsluttet