Projektdeltagere

Forbrugeres opfattelse af Augmented Reality i medieapplikationer – muligheder for nye serviceinnovationer (NICe)

Abstract:

Projektets mål er at skabe nye servicekoncepter omkring magasiner og aviser ved at tage de teknologiske muligheder for at kombinere trykt- og digitalt indhold (såsom Augmented Reality (AR)), der eksisterer i dag, med i betragtningen. Vi anskuer servicekonceptudviklingen fra to perspektiver:1) Efter sidste recession steg reklameomkostninger langsommere for traditionelle, trykte medier end de gjorde for internettet og andre digitale kanaler. Der er et tydeligt behov for nye servicetilbud inden for B-to-B markedet for at udnytte mulighederne i at kombinere det trykte med det digitale. Brugen af AR-teknologi ville være en potentiel mulighed for at skabe services omkring interaktive reklamer og samtidig bygge nye måder at måle forbrugerhandlinger ved at tage dem fra det trykte medie til det digitale.2) Det voksende brug af smartphones og tablets ændrer folks medievaner. Fordi adgang til webservices er ubegrænset, er forbrugere mere og mere vant til at få opdateret information baseret på deres øjeblikkelige behov, hvor som helst og når som helst. Dette øger muligheden for sofistikeret anvendelse af teknologi såsom AR i medieapplikationer. Det giver derudover magasinrelaterede services glimrende mulighed for bruge dem som redskaber inden for B-to-C markedet, og ikke som forhindringer. Et voksende segment af nordiske forbrugere ejer en smartphone (Forecast: Mobile Devices, Worldwide, 2008-2015. Gartner Market Statistics 2011).

Type:

Public (International)