Crooked Politics: Vote Markets and Redistribution in New Democracies (Crooked Politics)

Abstract:

Demokratiske valg i udviklingslandene er ofte ledsaget af stemme køb - en form for valg korruption, hvor politiske partier købe enkeltes stemmer før valget. Formålet med dette projekt er at forklare, hvorfor nogle vælgere er målrettet af de politiske partier og engagere sig i stemme handel, og hvad konsekvenserne af stemme markeder er for fordelings politikker. Disse spørgsmål vil blive behandlet i to arbejdsområde sider. Den første arbejdspakke undersøger årsagerne til stemme køb, der fokuserer på følgende roller, fattigdom og information om vælgere. Dette vil blive undersøgt gennem et integreret forskningsdesign som kombinerer en case – implementeret efter afsluttet valg i Sydafrika - med multi-niveau analyse af data ved hjælp af individuel-niveau undersøgelse af data fra en lang række lande. Den anden arbejdspakke undersøger de fordelingsmæssige konsekvenser af stemme køb, der gennemføres via en forskningsdesign som udnytter variation mellem landene og på tværs af kommunerne i Sydafrika.

Type:

Public (National)