Projektdeltagere

Made Digital - styrket vækst og produktivitet i produktionsvirksomheder gennem digitalisering (MADE 2.0)

Abstract:

Det er afgørende for dansk vækst og beskæftigelse, at industrien gennemgår en digital transformation, for at forbedre konkurrenceevnen og udnytte nye muligheder i de digitale teknologier. MADE Digital er en strategisk platform, der bygger på den etablerede MADE forening og det forsknings- og innovationsarbejde, der er forankret heri. Som et overordnet mål adresserer MADE Digital de muligheder og udfordringer, der opstår for den danske fremstillingsindustri ved digitalisering af hele værdikæden, herunder digitalt produktdesign, digital fremstilling og automation og smarte produkter. MADE Digital er forankret i de stærkeste IT- og produktionsfaglige miljøer i Danmark med 5 universiteter, 3 GTS'er, en række udenlandske universiteter samt 14 store danske virksomheder og flere end 20 SMV'er.

Type:

Multiple financing sources

Bevillingsgiver:

MT Højgaard A/S, Innovationsfonden

Institut:

Institut for Strategi og Globalisering

Samarbejdspartnere:

Syddansk Universitet, Aalborg Universitet, Dansk Industri, Aarhus Universitet, Danfoss A/S, MT Højgaard A/S, Danmarks Tekniske Universitet

Status:

Afsluttet