Nordiske Ledelseskonference (NoMaCon)

Abstract:

Konferencen er en anerkendt nordisk-international konference, som afholdes på skift mellem Handelshøjskoler i de nordiske lande, og har medlemmer fra Norge, Sverige, Danmark, Island og Finland. I år har Institut for Regnskab og Revision på Copenhagen Business School med undertegnede professor Peter Skærbæk som vært fået tildelt opgaven at arrangere konferencen. Konferencen har sin historie tilbage fra 1950, hvor Danmark og Handelshøjskolen i København deltog med navnkundige professorer som Bjarke Fog, Max Kjær-Hansen og Palle Hansen. Konferencen afholdes regelmæssigt hvert andet år, og har været afholdt 3 gange i København, sidst i 1995 under ledelse af professorerne John K. Christiansen og Jan Mouritsen.

Type:

Private (National)