Department of Marketing

Seminar "Eye-tracking on the edge"

03/24/2014

Når en eye-tracker bliver indbygget i tablets åbner der sig nye muligheder for både interaktion og test. Seminaret viser, hvor teknologien er i dag - og din fantasi viser hvordan den kan udnyttes i fremtiden. Det danske firma The Eye Tribe har udviklet en low-budget eye-tracker, der fungerer sammen med tablets. Kom, se og hør deres syn på fremtidens eye-tracker. Få også indsigt i EyePad projektet, der har undersøgt brugen af nyheds-apps og målt visuel opmærksomhed med SMI eye-tracking glasses.

 

PROGRAM

Introduktion ved Jesper Clement - Forskningen og mulighederne på Center for Decision Neuroscience, Department of Marketing, CBS

EyePad-projektet ved Peter From - Projektets baggrund, forløb og resultater

Low budget eye-tracking ved Sune Alstrup - Mulighed for fremtiden når eye-tracking bliver integreret i alle tablets.

 

SPEAKERS

Jesper Clement har gennem de sidste 10 år forsket i forbrugernes visuelle opmærksomhed og adfærd. Han er en af de ledende kræfter i CDN - Center for Decisions Neuroscience, Department of Marketing, CBS.

Peter From planlægger og gennemfører på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole DMJX, og han gennemfører kurser med The Poynter Institute for skandinaviske journalister og medieledere.

Sune Alstrup har sammen med tidligere kolleger fra IT-Universitetet i København starter firmaet The Eye Tribe. De fik i dette forår prisen "Most Innovative Company" på teknologikonferencen South by Southwest i Texas

 

Arrangementet finder sted:
Onsdag d. 30. april, 16:00 til 18:00 på CBS,

Solbjerg Plads 3, 2000 Frederiksberg, Aud. SPs16

Arrangementet er gratis for medlemmer af innovationsnetværket

 

The page was last edited by: Department of Marketing // 12/17/2017