Hvorfor gider danskerne ikke diskutere virksomhedernes rolle i samfundet?

CBS Sustainability Platformens deltagelse ved weekendens Folkemøde på Bornholm, bød på en dybdegående debat af virksomheders manglende engagement for, at kommunikere alle de positive resultater, som de har opnået i deres arbejde med sustainability.

06/18/2014

 

I Kongsgården, Dansk Industris forsamlingshus på Folkemødet, havde Verdens Bedste Nyheder fredag 12. Juni indkaldt til debat. Omkring halvtreds veloplagte debattanter mødte op og deltog i en civiliseret men til tider intens diskussion om virksomheders ansvar for samfundets udvikling afledt af en undersøgelse produceret af Mette Morsing, Academic Co-Director på CBS' Sustainability Platform. Fokus var, hvorfor danskerne synes det er usmageligt at virksomhederne praler med deres sociale og miljømæssige engagement i samfundet, og hvordan virksomhederne ikke selv orker at kommunikere om det, fordi mediernes fokus altid er skandaler og uetisk adfærd eller ”hullerne i osten”, som Jens Grund fra Berlingske Tidende formulerede det.



På billedet: Jens Grund (Chefredaktør Berlingske Tidende), Benny Engelbrecht (Folketingsmedlem, Socialdemokratiet), Morten Lehman (CSR direktør, IC Company), Mette Morsing (Professor, CBS), Jacob Rathlev (Direktør, Verdens Bedste Nyheder) og Kim Nørby Skibsted (Kommunikationsdirektør, Grundfos).

The page was last edited by: Sustainability Platform // 02/12/2019