COVID-19: Konsekvenser for markeder, industrier og markedsføring

News

Mange af de online ressourcer CBS Bibliotek tilbyder har nu særlige sektioner med COVID-19 information, analyser, forecast og statistik. Alt sammen med fokus på erhvervsliv. Se hvad 4 udvalgte ressourcer tilbyder.

COVID-19 section in Passport
COVID-19 section in MarketLine
COVID-19 section in Statista
COVID-19 section in WARC
05/10/2020

Mange af de online ressourcer CBS Bibliotek tilbyder har nu særlige sektioner med COVID-19 information, analyser, forecast og statistik. Alt sammen med fokus på erhvervsliv. Nedenfor finder du et par udvalgte eksempler: 

Forbrugere og markedsrapporter - Passport

Passport har en dedikeret COVID-19 sektion med titlen Coronavirus (COVID-19): Understanding the Impact. I denne sektion finder du analyser så som The Impact of Coronavirus on Top 10 Global Consumer Trends 2020 og forecasts for både globale og landespecifikke tendenser for udvalgte forbrugsvarer. Der er også podcasts, webinarer og meget mere om COVID-19.
Passports fokus er på hurtigt omsættelige varer og trends.

Markeds- og virksomhedsrapporter - MarketLine 

MarketLine har introduceret en særlig COVID-19 sektion med case studies og briefings, som f.eks. Global Sport Industry: Coronavirus to cause serious financial and logistical implications and Coronavirus (COVID-19) og Executive Briefing: Understand the COVID-19 outbreak, its impact on the global economy, and initial implications for specific sectors.
MarketLine tilbyder markeds- og virksomhedsrapporter indeholdende SWOT analyser mm. 

Statistik fra hele verden - Statista

COVID-19 sektionen i Statista zoomer ind på statistiske opgørelser for udviklingen i pandemien land for land og effekterne for befolkning og økonomier.
Statista viser data fra mange offentlig tilgængelige kilder verden over. Prøv også at kombinere et emne med covid-19 (f.eks. tourism) og se hvad Statista har indsamlet om emnet.

Markedføring og branding - WARC

WARC (World Advertising Research Center) har også en særlig sektion kaldet Marketing in the COVID-19 crisis. De er specialiserede I markedsføring og branding og fokuserer på emner som: The consumer and business impact, Building a COVID-19 strategy, Changes to media plans and adspend, Adapting creative communications, Planning for a recession.

Adgang til databaserne

Du kan finde alle de nævnte databaser i vores database-side. CBS studerende og ansatte har adgang til dem hjemmefra med CBS username og password.

Bibliotekarerne er online

KOntak os endelig, hvis du har brug for vejledning. Bibliotekarerne på CBS Bibliotek arbejder hjemme og du er velkommen til at kontakte os på e-mail eller chat.

The page was last edited by: CBS Library // 05/10/2020