Master of Business Development

Fag

Du vil på Master of Business Development kunne tage fag inden for en bred vifte af emner som fx forretnings- og organisationsudvikling, innovation, strategisk kommunikation, personlig udvikling, økonomi og ledelse. Alle fag har fokus på at udvikle dig, så du kan udvikle forretning.

MBD opbygning

Master of Business Development er en fleksibel efteruddannelse, som kan sammensættes efter dit behov og i det tempo, du ønsker. Har du brug for viden og værktøjer her og nu, så kan du nøjes med ét fag. Og for hvert fag kommer du tættere på en fuld master i forretningsudvikling.

Den fulde masteruddannelse består af enkelte fag og sammenlagt 60 ECTS-point og kan gennemføres over 2-6 år.

Opbygning af den fulde masteruddannelse i forretningsudvikling

2 grundfag i hhv. Forretningsudvikling og Organisation og forandring (i alt 10 ECTS-point)
4 valgfrie kernefag (i alt 20 ECTS-point)
3-6 supplerende valgfag (i alt 18 ECTS-point)
Masterprojektet (12 ECTS-point)


Grundfag - 10 ECTS

Grundfagene i forretnings- og organisationsudvikling giver dig overblikket og udvikler dine evne til at tage ansvar for forretningsudvikling og forandringer i organisationen.

Forretningsudvikling (5 ECTS) - udbydes forår 2019
Alle virksomheder er nødt til at forstå deres forretning, finde måder at udvikle den på og om nødvendigt udskifte deres forretning. Faget i forretningsudvikling giver dig redskaberne og indsigterne til at analysere og påpege udfordringer ved eksisterende såvel som nye forretningsmodeller.

Læs mere om Forretningsudvikling
Forretningsudvikling (5 ECTS) - udbydes efterår 2018
Alle virksomheder er nødt til at forstå deres forretning, finde måder at udvikle den på og om nødvendigt udskifte deres forretning. Faget i forretningsudvikling giver dig redskaberne og indsigterne til at analysere og påpege udfordringer ved eksisterende såvel som nye forretningsmodeller.

Læs mere om Forretningsudvikling i efteråret
Organisation og forandring (5 ECTS) - udbydes efterår 2018
Meningsskabelse sker forskelligt i forskellige dele af virksomheden, og en præmis for varig forandring er hvorledes virksomhedens forskellige funktioner integreres i forandringsprocessen.

Læs mere om Organisation og forandring
Organisation og forandring (5 ECTS) - udbydes forår 2019
Meningsskabelse sker forskelligt i forskellige dele af virksomheden, og en præmis for varig forandring er hvorledes virksomhedens forskellige funktioner integreres i forandringsprocessen.

Læs mere om Organisation og forandring


Valgfrie Kernefag - 20 ECTS

De valgfrie kernefag spænder over en række væsentlige discipliner, som relateres til forretningsudvikling.

Managing Open Innovation (5 ECTS) - udbydes forår 2019
Faget udbydes på engelsk:
This course provides the foundation for managing open innovation processes in firms. Comparing closed to open innovation approaches, the course focuses on outside-in open innovation processes, i.e. sourcing external knowledge from and collaborating with users, universities, suppliers, competitors , and the like for generating innovation.

Læs mere om Managing Open Innovation
Operations and Supply Chain Management (5 ECTS) - udbydes efterår 2019
Faget udbydes på engelsk:
In order to innovate, develop, produce and deliver services and products, modern supply managers need to engage intelligently in the design and execution of complex business relationships, global supply chains and performance measurement systems.

Læs mere om Operations and Supply Chain Management
Performance Management (5 ECTS) - udbydes efterår 2018
Lær at forstå både den "hårde" og den "bløde" del af Performance Management. Lær hvordan balancegangene mellem performance og udvikling, det fremadrettede og bagudrettede og det kvantitative og kvalitative bliver afgørende designvalg for værdiskabelsen i den enkelte organisation.

Læs mere om Performance Management
Strategisk praksis og implementering (5 ECTS) - udbydes efterår 2018
Strategi er nøglen til at sikre organisationers overlevelse og succes. Den er med til at forme og skabe konkurrencefordele for organisationer. Men strategi er også et ord, der ofte bruges uden tilstrækkelig præcision i hele organisationen. Og derfor lykkes det heller ikke altid at få gennemført og eksekveret strategiske planer.

Læs mere om Stategisk praksis og implementering
Developing Digital Business (5 ECTS) - udbydes forår 2019
Faget udbydes på engelsk:
The course focuses on the logic of digital economy and the emergence of platform-based business. It will cover how firms compete with platforms and how to build a platform business. As well as the perspective to include the business ecosystem, where multiple platforms collaborate and compete with each other.


Læs mere om Developing Digital Business
Lederskab - at skabe og drive udvikling (5 ECTS) - udbydes forår 2019
Lederskab handler grundlæggende om at skabe og drive udvikling. Faget tager udgangspunkt i og arbejder med deltagernes egne praktiske ledelsessituationer og kombinerer konkrete erfaringer med en bred vifte af forskningstekster og teori.

Læs mere om Lederskab - at skabe og drive udvikling
Strategisk kommunikation (5 ECTS) - udbydes forår 2019
I komplekse, foranderlige og undertiden fjendtlige omgivelser er det et must at arbejde professionelt med kommunikation. Kommunikationsopgaver går i stigende grad på tværs af formelle organisationsgrænser og involverer mange forskellige faglige disci­pliner.

Læs mere om Strategisk kommunikation


Supplerende Valgfag

De supplerende valgfag giver dig mulighed for at tilpasse din uddannelse yderligere, så den passer til dine kompetencebehov. Udbuddet af valgfag udvides løbende i takt med CBS’ forskningen og efterspørgslen efter specifikke kompetencer.

Big Data and Analytics (6 ECTS) - udbydes efterår 2018
Faget udbydes på engelsk:
The course provides participants with a deep understanding of the nature of big data and business analytics, and a practical toolkit on how to perform big data analysis.


Læs mere om Big Data and Analytics
Blockchain for Business (3 ECTS) - udbydes forår 2019
Faget udbydes på engelsk:
The course provides participants with not only an understanding for Blockchain technology in its context of the digital age and organizational settings but also a language to communicate its dynamic characteristics and interdependencies.

Læs mere om Blockchain for Business
Corporate Finance (6 ECTS) - udbydes efterår 2018
Faget udbydes på engelsk:
The course introduces you to the essentials of Corporate Finance. It is centered around the key financial decisions that firms face every day. In doing so, the course combines popular applied financial methodologies with practical examples and case studies.


Læs mere om Corporate Finance
Future Marketing - Consumer insights and Analytics (6 ECTS) - udbydes forår 2019
I dette fag udforsker vi avancerede metoder og tendenser inden for marketing samt disses evne til at skabe nye innovative og disruptive strategiske tilgange til forskellige markeder. Vi vil også teste deltagernes ledelsesmæssige mindset og illustrere, hvordan dette kan virke begrænsende i interaktionen med kunder og i den konkrete brug af nye teknologier som fx big data og sociale medier.

Læse mere om Future Marketing - Consumer insights and Analytics
Handlekraft og integritet (6 ECTS) - udbydes efterår 2018
Faget formål er at styrke din selvindsigt og handlekompetence i forhold til din egen udvikling gennem din masteruddannelse.  Gennem en række praksisorienterede, pædagogiske metoder og redskaber får du indsigter der kan optimere dit udbytte af din læring og styrke dine evner til at omsætte ny viden til nye handlinger og rutiner. 

Læs mere om Handlekraft og integritet
 Reaching Digital Customers (6 ECTS) - udbydes efterår 2019
Faget udbydes på engelsk:
In this course, we will explore the means and methods of reaching digital customers in a dynamic environment and how organisations can create meaningful digital relationships to engage with their customers and contributors.


Læs mere om Reaching Digital Customers
Organizing for Digitalization (3 ECTS) – udbydes forår 2019
Faget udbydes på engelsk:
In this course, we explore four inter-related elements of the digital workplace: Technologies of the digital workplace, The digital workforce, New ways of working and leadership in the digital workplace and Workplace transformation as an enabler of digital business.

Læs mere om Organizing for Digitalization
Pricing (6 ECTS) - udbydes forår 2019
Faget udbydes på engelsk:
Pricing is a main driver of firms’ profitability and of successful business development. In this course you will explore how you can use pricing as a strategic lever to increase a focus on value generation in your company.


Læs mere om Pricing
Sharing Economy: Digital Disruption & New Market Opportunities (3 ECTS) - udbydes forår 2019
Faget udbydes på engelsk:
In this course, we will discover how principles of the sharing economy platforms can be implemented into existing business model designs.

Læs mere om Sharing Economy

Masteropgaven - 12 ECTS

Masteropgaven tester dine evner i at analysere og formidle komplekse forretningsproblemstillinger med henblik på at udvikle nye refleksive løsninger på et højt fagligt niveau. Opgaven afslutter din uddannelse og kvalificerer dig til titlen Master of Business Development.

 

 

 

Sidst opdateret: Master of Business Development // 25/06/2018