Sådan tilmelder du dig

Læs mere om, hvordan du tilmelder dig HD-uddannelserne på denne side.

Tilmelding til HD

Tilmeldingen til studieåret 2017/2018 er stadig åben for tilmelding til de enkeltfag på HD-uddannelserne der endnu ikke har startet undervisning.
Da vi er ovre den oprindelige tilmeldingsfrist, kan vi ikke garantere at dine ønsker om plads, holdønsker og bestemte undervisningsdage bliver opfyldt. Tilmeldingen er åben så længe der er plads, så sørg for at tilmelde dig hurtigst muligt.

Hvis du opfylder adgangskravene til enten HD 1.del eller HD 2.del, kan du tilmelde dig på to forskellige måder:

  • Samlet forløb - på denne måde tilmelder du dig et studieforløb med den faglige progression og i det tempo, som studiet er tilrettelagt efter. Der starter et samlet forløb op hvert år i september.
     
  • Enkeltfag - på denne måde vælger du selv, hvordan du ønsker at sammensætte dit studium og i hvilket tempo. Du skal derfor være opmærksom på, om der er nogle fag, som kræver nogle særlige faglige forudsætninger. Bemærk, at du skal lave én ansøgning pr. enkeltfag (hvis du ønsker at tilmelde dig flere enkeltfag i studieåret).

Sørg for at have dine relevante dokumenter klar til upload i ansøgningsportalen. Hvis du søger ind på HD 1.del, skal du uploade dit adgangsgivende eksamensbevis. Hvis du søger ind på en HD 2. dels linje, skal du uploade dit adgangsgivende eksamensbevis samt dokumentation for to års relevant erhvervserfaring - læs mere under Adgangskrav.

Videoguide til ansøgningsportalen

Her kan du få et overblik over, hvordan du logger dig på ansøgningsportalen.

Jeg har tilmeldt mig HD, hvornår hører jeg fra jer igen?

Du vil modtage besked om optag senest 1. juli med mindre vi tidligere end dette rykker dig for manglende dokumentation.

Er du blevet optaget og ikke tidligere HD studerende, vil du med posten modtage et velkomstbrev med nyttige information om bl.a. studiestart, CBS login og betalingsprocedure. Er du tidligere HD studerende skal du bruge dit gamle login.

Din optagelse på HD studiet er først endelig, når du har betalt dit deltagergebyr. Du skal du betale deltagergebyret, så snart du modtager dit CBS login. 

FAQ om optagelse på HD

Husk at tjekke vejledningerne til login og ansøgning øverst på siden

Jeg kan ikke logge ind?
Svar: Har du logget ind på samme måde, som da du brugte ansøgningsportalen første gang?

  • Loggede du ind ved at oprette dig selv som bruger, skal du vælge ”Log ind som selvoprettet bruger”
  • Loggede du ind med WAYF fra den institution, du er/har været studerende på, skal du vælge ”Log ind” og vælge institutionen på WAYF-listen
  • Loggede du ind via NemID, skal du vælge ”Log ind med NemID”

Jeg har oprettet mig som bruger og kan ikke huske min adgangskode?
Svar: Du kan få en ny adgangskode ved at vælge ”Glemt adgangskode”

Jeg har aldrig modtaget aktiveringslink?
Svar: Har du tjekket dit spam-filter? Hvis du ikke kan finde mailen, så prøv at logge på ved at vælge ”Log ind som selvoprettet bruger”, og bed om en ny adgangskode.

Oplever du fejl, så kontakt help@student.cbs.dk

Aktiveringslinket er udløbet?
Svar: Har du prøvet at kopiere og sætte det ind i en anden browser? Hvis du fortsat oplever fejl, så prøv at logge på ved at vælge ”Log ind som selvoprettet bruger” og bed om en ny adgangskode.

Oplever du fejl, så kontakt help@student.cbs.dk

Jeg kan ikke få Ansøgningsportalen til automatisk at hente mine eksamensresultater?
Svar: Sæt gang i hentning af dine eksamensresultater igen og gå videre i oprettelsen af din ansøgning. Hvis det lykkedes, så kan du se dette under ”Krav og forudsætninger”. Hvis det ikke lykkedes at få hentet dine eksamensresultater, så skal du manuelt uploade dit eksamensbevis under trinnet ”Krav og forudsætninger”.
Vær opmærksom på, at du kun kan hente eksamensresultater, hvis du er eller har været indskrevet på en af de nævnte institutioner.

Jeg er i tvivl om I har modtaget min ansøgning?
Svar: I fanebladet ”Se status på ansøgninger”, kan du se status på din ansøgning. Hvis den står som status ”Modtaget”, har vi  modtaget din ansøgning. Du får også et kvitteringsbrev i Ansøgningsportalen (fanebladet ”Beskeder”).

Jeg kan ikke logge på ansøgningsportalen ved brug af link fra tilsendt mail
Svar: Pt. er der desværre fejl i linket, som bliver sendt i mail til ansøger, hvis der ligger ny besked vedrørende din ansøgning. Hvis du har benyttet NemID første gang du oprettede en ansøgning, skal du logge på via denne side i stedet for https://dans.stads.dk/SelfUserRegistration/faces/WelcomePage.jspx (vælg Log in med NemID).

 

Følg os

Følg os på Facebook og få et unikt indblik i HD-studiet på CBS gennem alt fra interviews og gode råd samt links og relevante artikler.