Om CBS

Uddannelseskvalitet

CBS stræber efter høj uddannelseskvalitet for at sikre at vores studerende og dimittender lever op til højeste internationale niveau. Løbende forbedringer på baggrund af dialog og input med interne og eksterne interessenter er omdrejningspunktet for arbejdet med uddannelseskvalitet.

Kvalitetssikring

Et væsentligt mål med CBS’ kvalitetspolitik er at sikre, at vores uddannelser er baseret på den enkelte uddannelses videngrundlag, som dette er beskrevet i studieordningen. Dette inkluderer, at vores uddannelser er forbundet med de relevante fagmiljøer og baseret på ny viden.

For at understøtte dette har CBS et antal politikker til at hjælpe med at sikre kvalitet i uddannelserne på daglig basis.

Politikkerne dækker forskellige områder for at sikre minimumsstandarder og monitoreringsprocesser.

I følgende figur ses politikkerne, der er tilgængelige nedenfor, sammen med institutternes egne politikker for deltidsundervisere (DVIP):

kvalitetspolitik

Læs politikkerne

Politikker
PDF iconKvalitetspolitik for uddannelse
PDF iconNordic Nine
PDF iconHåndbog om uddannelseskvalitet
Delpolitikker
PDF iconRecurring Programme Peer Review
CBS’ pedagogical principles
PDF iconDeltidsundervisere på CBS – ledelse og administration af DVIP
PDF iconResearch-based Education at CBS
PDF iconOprettelse og nedlæggelse af uddannelser
PDF iconAnvendelse af undervisningsressourcer
Institutternes DVIP-politikker
PDF iconInstitut for Regnskab (RR/ACC)
PDF iconInstitut for Digitalisering (DIGI)
PDF iconØkonomisk Institut (ECON)
PDF iconInstitut for Finansiering (FI)
PDF iconInstitut for International Økonomi, Politik og Business (EGB)
PDF iconInstitut for Ledelse, Politik og Filosofi (LPF/MPP)
PDF iconInstitut for Ledelse, Samfund og Kommunikation (MSC)
PDF iconInstitut for Afsætningsøkonomi (AØ/MARKTG)
PDF iconInstitut for Produktion og Erhvervsøkonomi (PEØ/OM)
PDF iconInstitut for Organisation (IOA)
PDF iconInstitut for Strategi og Innovation (SI)

 

Sidst opdateret: Business Intelligence // 10/03/2022