Laurel Austin vinder international pris for case-opgave

Lektor Laurel Austin fra Institut for Ledelse, Politik og Filosofi har vundet en pris ved The Case Centre Awards and Competitions 2015 for case-opgaven UCSD: A Cancer Cluster in the Literature Building?

23/02/2015

Laurel Austin photo
Forsidebillede: 4MAX

En række tilfælde af cancer blandt kvinder i Litteraturbygningen i University of California at San Diego blev inspirationen til en case-opgave, der har høstet anerkendelse ved The Case Centre Awards and Competitions 2015. Laurel Austin, der er lektor ved Institut for Ledelse, Politik og Filosofi, har vundet Outstanding New Case Writer-prisen for den første case-opgave, hun har lavet.

- Jeg er meget beæret over at modtage prisen. Denne case handler om, hvordan kognitivt bias kan skabe problemer i organisationer. Det er der ikke lavet mange andre cases om, og derfor har det været stort at udvikle en case til at undervise i emnet, siger Laurel Austin.

Flere case-opgaver fremover
Case-opgaven blev til, da hun var ved at udvikle kurset Decision Making and Risk Management. Hun faldt over nyheder om tilfælde af cancer ved UCSD, og at man lavede undersøgelser af cancerrisikoen i universitetets Litteraturbygning. Hun brugte casen til mundtligt at illustrere kognitive bias, og efterhånden udviklede hun den til at blive en skriftlig case for de studerende.

- Det er sådan en god måde at undervise på. De studerende kan rigtig godt lide at kunne bruge teorierne i praksis. Jeg er faldet over ideer til andre cases, og jeg kommer bestemt til at lave flere af dem fremover., siger Laurel Austin.

The Case Centre arbejder for at fremme brugen af case-metoden internationalt, og centret er en nonprofitorganisation. Det er 25. år i træk, at centret uddeler priser for case-opgaver.

Læs mere om casen
For mere information kontakt Laurel Austin