Professor David Lando modtager Danmarks Erhvervsforsknings Akademi Pris

Professor David Lando var med til at rydde bordet, d.19 november da Danmarks ErhvervsforskningsAkademi uddelte priser. Davids forskning i kreditrisiko blev præmieret med DEAs Erhvervsforskerpriset på 200.000 kr.

27/11/2009

Ny forskning rammer virksomheders behov

Den internationalt anerkendte forsker rammer mange virksomheders behov for ny viden netop nu. Det sker gennem banebrydende og kritisk forskning om nye analysemodeller for kreditrisiko, skriver Danmarks Erhvervsforsknings-Akademi.

Bedre risikostyring

David Landos forskning i finansiering, risikostyring og kreditrisiko er højaktuel. Krisen har jo både rystet banker og andre virksomheder, der ikke er vant til at være i krise. David Lando er et eksempel på et dansk ’forskningsfyrtårn’, som har stor indflydelse internationalt. Det vil vi gerne belønne med DEAs Erhvervsforskerpris for Samfund og Erhverv 2009, siger formanden for priskomiteen for Samfund & Erhverv, Lars Nørby Johansen.

Professor David Lando, Institut for Finansiering, CBS, er en af verdens førende forskere inden for kreditrisiko. Han har været keynote speaker ved flere internationale konferencer og har holdt foredrag ved omkring 50 universiteter og forskningsinstitutioner, herunder universiteterne i Chicago, New York, Princeton og Stanford.

David Lando formår at gøre sin forskning relevant for erhvervslivet og er derfor en skattet foredragsholder, der ofte bliver bedt om at give indlæg – hos centralbankerne i USA og England, Den Europæiske Centralbank, Bank of International Settlements og hos investeringsbanker i USA og Europa.

Sidst opdateret: Communications // 08/11/2012