Hæderkronet pris går til ung CBS-forsker

Adjunkt Ulf Nielsson har fået en af årets mest eftertragtede priser til forskertalenter - Tietgenprisen

04/06/2013

Tænketanken DEA giver Tietgenprisen hvert år til yngre forskere, der beskæftiger sig med erhvervsøkonomi.

Institut for Finansiering huser forskertalent
I år blev én af de to Tietgen-priser givet til Ulf Nielsson, der er adjunkt ved Institut for Finansiering på CBS. Han fik 100.000 kr. og en guldmedalje for at være i førerfeltet mht. at udvikle ny viden inden for økonomi og investering.
Ulf Nielssons forskning givet en forståelse af udfordringerne for virksomheder ved at rejse ny kapital, han har f.eks. kastet lys over, at den geografiske afstand mellem en børsnoteret virksomhed og en investor har betydning for investorens indsigt i virksomheden. Er afstanden stor, er investorens vurdering ofte mere upræcis.

Hæderkronet pris
DEAs pris er opkaldt efter C.F. Tietgen, der i 1800-tallet var en af landets store erhvervsmænd. I hans ånd uddeler DSEB (Danish Society for Education and Business), der står bag DEA (Dansk Erhvervsforskningsakademi), hvert år Tietgenprisen til unge forskere inden for erhvervsrettede områder. I alt blev der i år givet over en halv mio. kr. til talentfulde danske forskere og studerende inden for forskellige kategorier.

For flere oplysninger kontakt Ulf Nielsson un.fi@cbs.dk.

Læs mere om Tietgenpriserne og de øvrige prismodtagere

Sidst opdateret: Communications // 25/01/2024