The Copenhagen MBA featured among the top 15 programmes striving to make the business world a better place

Corporate Knights released its 16th annual Better World MBA Ranking on 9 November 2018, revealing that the Copenhagen MBA features as #14 in the world when it comes to leading the way in responsible management education.

12/11/2018

Responsible Management Corporate Knights Ranking 2018 illustration

”Denne ranking viser, hvilke business schools der påtager sig ansvaret for at bruge erhvervslivets magt til at forbedre den verden, vi lever i,” siger Toby Heaps, CEO af Corporate Knights Inc. ”Vi bifalder det lederskab, som alle skoler i dette års Top 40 Better World MBA har udvist.”

Ansvarlig ledelse og bæredygtige forretningsmetoder er kernen af CBS’ Full-Time MBA, som er stolt af at være en MBA med hjertet på det rette sted. Programmet er dedikeret til at uddanne og forme den næste generation af ledere, hvorfor studerende indleder deres MBA med et dybdegående 50-timers grundkursus i Managing Sustainable Corporations (bæredygtig forretningsledelse) undervist af ingen andre end uddannelsens egen prodekan Andreas Rasche.

”De sidste par år har vores motto været ’Business in Society’ på CBS. I vores MBA er ’Business in Society’ en hjørnesten i uddannelsen af ansvarlige ledere, som præger hele pensum,” siger han. ”Vi introducerer de studerende til de seneste forretningsmetoder og forskning på området, inviterer gæsteforelæsere og praktikere til at deltage i undervisningen og opfordrer til livlige debatter baseret på cases, virksomhedsbesøg og fremtidsscenarier.”

Corporate Knights evaluerede 141 business schools spredt over 25 lande for at udpege Top 40 Better World MBAs 2018. De 100 bedste business schools i den seneste Financial Times Global MBA Ranking var I forvejen inkluderet. Derudover blev business schools, som er officielt akkrediteret af AMBA, AACSB og EQUIS, samt nuværende champions i FNs principper for ansvarlig lederuddannelse (United Nations’ Principles for Responsible Management Education Initiative) inviteret til at deltage.

Skolerne blev evalueret ud fra fem parametre: Antallet af institutter og centre, der beskæftiger sig med bæredygtig udvikling; den procentvise andel af kernefag som har integreret bæredygtig udvikling; forskningsudgivelser og henvisninger til temaer inden for bæredygtig udvikling; og ligestilling i forhold til køn samt etnicitet.

Klik her for at se ranglisten og her for at læse om den grundlæggende metodiske tilgang.

Sidst opdateret: Full-time MBA // 04/04/2022