Retskrav på cand.merc.

27/03/2015

Hvis du har en bachelor i HA, IB eller SEM fra CBS og dimitterer i 2014, har du retskrav på at blive optaget på cand.merc./MSc in Economics and Business Administration, hvis du søger minimum tre linjer. Det betyder, at hvis du søger tre linjer, så er du sikret en plads på én af de tre linjer. Det er her vigtigt at være opmærksom på, hvilke 14 linjer der hører under cand.merc.

De 11 engelsksprogede cand.merc./MSc in Economics and Business Administration-linjer:

• Accounting, Strategy and Control
  • Applied Economics and Finance
  • Brand and Communications Management
  • Finance and Investments
  • Finance and Strategic Management
  • International Business
  • International Marketing and Management
  • Management of Innovation and Business Development
  • Strategic Market Creation
  • Strategy, Organisation and Leadership
  • Supply Chain Management (ENG)

De tre dansksprogede linjer:

• Finansiering og Regnskab
  • Human Resource Management
  • Økonomisk Markedsføring

Søg, søg, søg!
Du skal ansøge online til CBS’ kandidatuddannelser via et system, der hedder Admission Flow. Find information om, hvordan du søger og link til Admissions Flow.

Bliver du i tvivl om noget, når du laver ansøgningen, så vælg det, der giver bedst mening og tryk så ”submit” på din ansøgning – herefter kan du skrive en note i 1.4. I noten forklarer du det, du var i tvivl om, og så kigger vi på det, når vi når til din ansøgning. Du skal skrive din note inden ansøgningsfristen.

Er du i tvivl om, hvilke dokumenter, du skal uploade,så læs mere om, hvad CBS synes er relevant under ”Dokumentation”.

Min cand.merc. er ikke på listen i Admissions Flow?
Alle uddannelser er på listen i Admissions Flow. Vær opmærksom på, at MSc in Economics and Business Administration/cand.merc.om består af 14 linjer/concentrations. Det vil sige, at du først skal vælge ”MSc in Economics and Business Administration/cand.merc.” under ”programme” i Admissions Flow, og derefter kan du vælge den linje/concentration, du er interesseret i.

Sidst opdateret: Web editor - Student Communications // 11/01/2016