Én uddannelse – to eksamensbeviser

- CBS og Mannheim Business School har indgået aftale om en double degree

20/05/2009

CBS og Mannheim Business School har indgået aftale om en double degree

Tag halvdelen af din uddannelse i udlandet og få en kandidatgrad fra to universiteter. Sådan lyder tilbuddet til studerende på cand.merc.(it.) uddannelsen, der har valgt profilen IT Management and Business Economics.

CBS har netop indgået en aftale med Mannheim Business School ved University of Mannheim i Tyskland om en såkaldt double degree.

- Aftalen giver mulighed for en enestående kombination af en teknisk fokuseret uddannelse inden for informatik i Mannheim og en langt mere forretningsorienteret uddannelse på CBS, siger institutleder Jacob Nørbjerg fra Institut for Informatik.

Dobbelt op på muligheder, netværk og udfordringer

Jacob Nørbjerg håber, der bliver rift om pladserne på den engelsksprogede uddannelse. Målgruppen er studerende, der søger ekstra udfordringer og har mod på at flytte til udlandet i en periode. Det første år skal de studerende tilbringe på CBS, hvorefter de rykker til Mannheim for at gøre kandidatuddannelsen færdig.

20 procent større arbejdsbyrde

- De studerende får et stærkt kort på hånden, da deres faglige udfordringer, netværk og muligheder for at opnå en interkulturel kompetence bliver væsentlig større end ellers. Men samtidig skal de være klar over, at arbejdsbyrden er cirka 20 procent større end på en sædvanlig kandidatuddannelse, siger Jacob Nørbjerg.

De første studerende kan søge om pladserne i løbet af efteråret 2009, og i første omgang vil der være plads til 10 danske studerende. Det betyder også, at CBS modtager 10 tyske studerende fra Mannheim Business School.

Her kan de studerende få en dobbeltgrad

CBS har i forvejen aftaler med en række udenlandske universiteter. På flere af de engelsksprogede uddannelser har de studerende altså mulighed for at søge om en double degree.

Det gælder på uddannelserne Management of Innovation & Business Development (Bocconi), Management of Creative Business Processes (Bocconi), International Business (EGADE), Strategic Market Creation (Bocconi).

Sidst opdateret: Communications // 22/05/2009