Studerende ved en verdensuddannelse

- en uddannelse på tre kontinenter

30/05/2007

En uddannelse på tre kontinenter

De begyndte i København, er snart på vej til Hong Kong og slutter deres uddannelse i North Carolina. 15 studerende fra Copenhagen Business School deltager i det internationale GLOBE program, der giver en gruppe udvalgte studerende mulighed for at få en international bachelor uddannelse.

Mere end en udveksling

GLOBE er mere end en traditionel udveksling, da 45 studerende fra tre af verdens bedste business skoler får mulighed for at danne et hold og i løbet af et år studere sammen på de tre skoler.

- GLOBE er helt unik, fordi det giver os mulighed for at opnå forretningsforståelse på et internationalt niveau. Desuden giver det os mulighed for at danne et solidt netværk på tværs af de tre kontinenter. Det ville aldrig have været muligt uden et fælles år sammen, og jeg er slet ikke i tvivl om, at de bånd, som jeg har dannet gennem GLOBE vil være værdifulde for min karriere i international handel, siger Julia Bobbitt, der til daglig studerer ved Kenan-Flagler Business School i North Carolina.

Må rejse ud for at være ”rigtig” international

Nina Juul Andersen er en af de danske studerende, der deltager i det internationale program.

- Da jeg studerer international business, som er en engelsksproget uddannelse, så føler jeg også, at min uddannelse skal anvendes globalt. Halvdelen af de studerende er udenlandske, men vi følger jo stadig danske regler og standarder. For at være en rigtig international studerende og læse international business på den rigtige måde, bør man tage ud, siger Nina Juul Andersen.

Uvirkelig oplevelse

De studerende er alle valgt blandt de bedste på deres årgang, og i udvælgelsen er der lagt stor vægt på deres faglige viden og forståelse for international handel.

En af de udvalgte på CBS er Joachim Hansen, der naturligvis var meget glad, da han fik besked om, at han var en af de heldige, der skulle pakke kufferten.

- Hele oplevelsen er meget overvældende, og hvis jeg skal være ærlig, så føltes hele idéen om at rejse jorden rundt ret uvirkelig. Det gør det stadig, men det er også rigtig rigtig spændende, siger Joachim Hansen.

GLOBE

Global Learning Opportunities in Business Education (GLOBE) er en udvekslingsaftale mellem Copenhagen Business School, the Chinese University of Hong Kong og the Kenan-Flagler Business School.

Programmet blev iværksat i 2005.

Sidst opdateret: Communications // 31/05/2007