Ny unik uddannelse på CBS

28/09/2004

Ny engelsksproget bacheloruddannelse HA(pol.) kombinerer erhvervsøkonomi med politik i internationalt og globalt perspektiv. Den stiller skarpt på, hvordan internationale politiske processer præger virksomhedens rammevilkår, og på hvordan virksomheden påvirker de politiske beslutninger. En kombination, der er unik i den danske uddannelsesverden.

CBS sætter med HA(pol.) stærkt fokus på det internationale samspil mellem virksomheder, NGOer og nationale og internationale politiske institutioner. Et samspil, der er af stadig stigende betydning for alle tre parter.

”Ud over at opnå et solidt fundament i erhvervsøkonomiske, politologiske og samfundsøkonomiske discipliner, vil de studerende lære at tænke strategisk, analytisk og problemorienteret i dette internationale felt, så de kan analysere samspillet mellem de forskellige aktører og komme med de allerbedste løsninger”, siger dekan for Det erhvervsøkonomiske Fakultet, Ole Stenvinkel Nilsson.

Uddannelsen sigter mod ansættelse i virksomheder, det offentlige og andre organisationer og udbydes i sommeren 2005 under forudsætning af ministeriets godkendelse.

Adgangskravene til uddannelsen er en gymnasial eksamen med bestået engelsk på A-niveau eller på B-niveau med minimumkarakteren 8 og matematik på B-niveau. Bacheloruddannelsen giver direkte erhvervskompetence, men samtidig kvalificerer den til at søge optagelse på en kandidatuddannelse som cand.merc. eller HD 2. del. CBS forventer i 2008 at udbyde en kandidatuddannelse med en tilsvarende international økonomisk-politisk profil.

Yderligere oplysninger om HA(pol.) fås hos Studievejledningen: tlf.: 3815 2710, e-mail:

studievejledningen.stu@cbs.dk eller på

www.cbs.dk