Ny uddannelse i kommunikations-ledelse og erhvervsøkonomi

Cand.merc.(kom.) rendyrker det strategiske perspektiv

24/02/2005

Da CBS’ erhvervsøkonomiske bacheloruddannelse HA(kom.) blev skudt i gang i september 2003, var det en overvældende succes. Over 500 unge mennesker søgte – og 60 af de bedste slap gennem nåleøjet og fik lov til at fordybe sig i erhvervsøkonomi, samfundsanalyse og virksomhedskommunikation i tæt samspil og integration.

Nu lancerer CBS cand.merc.(kom.), som er HA(kom.)’s naturlige kandidatoverbygning – men som også kan søges af studerende fra andre studier og andre universiteter.

Unik kommunikationsuddannelse

”Man kan spørge sig selv: Hvorfor overhovedet en ny uddannelse inden for kommunikation, når det danske marked i dag allerede kan præstere så mange? Svaret er helt enkelt: Ingen anden kommunikationsuddannelse bygger på et så stærkt og solidt erhvervsøkonomisk fundament, og ingen anden kommunikationsuddannelse har så klart fokus på organisation, strategi og ledelse. Det gør denne nye kommunikationsuddannelse helt unik, og det ikke alene i en dansk sammenhæng”, fastslår professor Anne-Marie Søderberg, der leder udviklingen af HA (kom)- og cand.merc. (kom)-studierne.

Brobyggere og kompetente sparringspartnere

”I den nye cand.merc.(kom.) kobles kommunikations- og forretningsstrategi tæt sammen. De kandidater, der gennemfører uddannelsen vil være i stand til at analysere, løse og lede komplekse kommunikationsprocesser i en virksomhed eller organisation på tværs af kulturer og landegrænser. Som dygtige kommunikatorer vil de også kunne fungere som brobyggere mellem forskellige fagfolk i organisationen og som strategiske sparringspartnere i forhold til fx topledelsen, HR-afdelingen, Investor Relations og Salg og Marketing” siger Anne-Marie Søderberg.

Cand.merc.(kom.)-uddannelsen forener kommunikation, organisation, ledelse, strategi og erhvervsøkonomi – og målet for kandidaterne er på sigt en lederstilling eller en rådgivende funktion inden for private virksomheder, offentlige institutioner og interesseorganisationer.

Informationsmøde: 21. april på CBS

Sidst opdateret: Communications // 07/04/2005