Krav om internationale uddannelser

Artikel fra Børsen Master om MBA'en

19/09/2007

Topskolerne på MBA-markedet former partnerskaber på tværs af landegrænser og kontinenter for at møde de studerendes og virksomhedernes store
krav om internationalisering af både undervisning og studerende

internationale universiteter og businesskoler.

»Jeg er helt enig i, at det er helt nødvendigt at have samarbejde med andre
internationale skoler,« siger Per Guldbrandsen, direktør for executive
uddannelser på CBS og forklarer, at de forskellige samarbejdsskoler bliver valgt efter hvilket område, de hver især er excellente i.

PÅ CBS foregår al undervisning på fuldtids MBA-uddannelsen på engelsk, og over 80 pct. af de studerende kommer fra udlandet.

»Vores store excellence er scandinavian leadership. I de nordiske lande er der tradition for meget små hierarkier og kort magtdistance. Vi har en høj grad af videndeling og er brugerteams i stor stil. På de områder er vi nogle af de bedste, og det kommer mange studerende for at lære mere
om,« siger Per Guldbrandsen.

På executive MBA-uddannelsen kan de studerende tage ophold på flere forskellige businesskoler i udlandet, hvilket er populært.

»Tendensen er meget tydelig: Verden har åbnet sig — og de studerende interesserer sig i meget høj grad for at gøre sig i stand til at gøre karriere i udlandet,« uddyber Per Guldbrandsen.

Lisbeth Nedergaard, Børsen Master, 7. september 2007, s. 24

Sidst opdateret: Communications // 19/09/2007