Hvad kan du gøre for din medarbejder?

Artikel fra Majken Schultz i Børsen

16/10/2007

Hvis danske virksomheder også i fremtiden skal kunne tiltrække højtuddannet arbejdskraft, skal de målrettet arbejde på at profilere sig på områder, der betyder noget for de unge, siger Professor Majken Schultz, Associate Dean af CBS MBA fulltime program.

Behovet for højtuddannede medarbejdere vokser med eksplosiv hast og udgør en reel flaskehals for stadig flere virksomheders vækst og udvikling. Samtidig synes der stadig ikke at være politisk grobund for at skabe mere langsigtede løsninger igennem stærkere økonomiske incitamenter til at arbejde mere for de højtuddannede, som bor i Danmark. Så på den korte bane er det alles kamp imod alle i forsøget på at overbevise dygtige studerende og højtuddannede medarbejdere om, hvorfor lige netop vores virksomheden er særlig attraktiv at arbejde for. Med andre ord, udfordringen for den enkelte virksomhed er at udvikle et brand for hele virksomheden, som har et attraktivt omdømme i de højtuddannedes øjne...

Sidst opdateret: Communications // 15/10/2007