Hvordan sælger man lærebøger på universitetsniveau i Indien?

Fire CBS-studerende vinder elite case competition i USA

14/04/2010

Fire CBS-studerende vinder elite case competition i USA

Caspar Høgh, Simon Sylvest, Theis Malmborg og Mia Møgelgaard har lige vundet CIBER MBA Case Competition 2010 på University of Wisconsin i Madison, USA. Deltagerne er MBA-studerende med gennemsnitlig 5 års erhvervserfaring, og derfor er det bemærkelsesværdigt, at fire kandidatstuderende fra CBS skulle løbe med sejren. Casen handlede om ”FlatWorld Knowledge”, som er en online virksomhed, der sælger lærebøger til universiteterne og ønskede en strategi til indtrængning på det indiske marked. De fire studerende kom med et vindende forslag som også indbefattede udvidelsen af forretningen til andre engelsktalende lande.

Sammentømret CBS-hold

Caspar, Theis, Simon og Mia har deltaget i flere case competitions på bachelor-niveau og kender hinanden rigtig godt. De ved hvordan hinanden reagerer uden meget søvn i flere dage, har nogle fælles oplevelser og kan grine sammen, når tingene bliver for sure.

– Vi er gode til at lave en præsentation og har stor selvtillid, og selvfølgelig satte vi os det mål hjemmefra at vinde denne konkurrence. Vi har udviklet os i løbet af casen, og har kunnet se en stejl indlæringskurve, siger Theis Malmborg.

Case coach fra CBS Stephanie Hadler tilføjer:

– Det har glædet mig at se dem vokse og udvikle sig i tiden op til casen, og deres sejr er så velfortjent.

CIBER er forkortelsen for Center for International Business Education and Research, og findes på 31 amerikanske universiteter.

Sidst opdateret: Communications // 16/04/2010