Hvordan ledes kreative erhverv?

CBS udbyder ny uddannelse i oplevelsesøkonomi

15/05/2006

Ny kandidat-uddannelse i oplevelsesøkonomi

Til september slår CBS dørene op for den nye kandidatuddannelse i oplevelsesøkonomi ’Management of Creative Business Processes’ (CBP). Uddannelsen gennemføres i tæt samarbejde med de danske kreative erhverv og i samspil med flere af de store danske virksomheder heriblandt Nordisk Film, IC Companys and Carlsberg. Den skal ruste kandidaterne til at lede og håndtere de særlige udfordringer, der opstår når kreative processer indgår i en markedsøkonomisk sammenhæng.

Stor efterspørgsel fra de kreative erhverv

”Ledelsesopgaven i virksomheder er meget kompleks, når man har at gøre med artistisk motiverede personer, for hvem produktet står i centrum og aflønningen er sekundær. Derfor er der stor efterspørgsel fra de kreative erhverv efter at få en uddannelse på kandidatniveau med fokus på at styrke den merkantile side af det kreative arbejde,” udtaler professor Peter Maskell.

Formålet med uddannelsen er at udstyre de studerende med generelle teoretiske og metodiske management-redskaber, der kan matche de særlige udfordringer kreative erhverv står overfor. De studerende skal derfor udstyres med kompetencer inden for både det merkantile, kreative, juridiske og erhvervsmæssige for at kunne udnytte oplevelsesøkonomiens fulde potentiale. 

Uddannelsen henvender sig til bachelorer fra erhvervsøkonomi og samfundsvidenskab samt humanioras kreative uddannelser inden for eksempelvis film-, medie- og designområdet, som vil arbejde med at omsætte kreativitet til økonomisk succes.

Cand.soc.-uddannelserne holder åbent hus d. 16. maj på Solbjerg Plads 3, BG Fonden Auditoriet S.01.

Sidst opdateret: Communications // 10/07/2006