Fri fra arbejde – tilbage på skolebænken

Den 16. august sætter erfarne ledere og medarbejdere sig tilbage på skolebænken, når CBS Sommerskole begynder

12/08/2010

CBS Sommerskole: Erfarne ledere og medarbejdere tilbage på skolebænken

Flere hundrede deltagere har valgt, at deres sommer ikke blot skal stå på sol og afslapning, men også faglig fordybelse.

Handelshøjskolens Efteruddannelsescenter (nu del af CBS-SIMI Executive) ser en stigende interesse for sommerskolen, der har modtaget flere tilmeldinger end sidste år.

- Sommerskole er blevet et populært koncept. Vi ser flere og flere nye ansigter på kurserne, men vi har også mange, der kommer tilbage år efter år, siger Kim Pedersen, som er ansvarlig for CBS Sommerskole.

I sidste uge kunne man læse, at Summer University for studerende havde trukket 22 procent flere deltagere end sidste år. Så lysten til at lære i sommerferien gælder ikke kun de færdiguddannede.

Udvider netværket

Det er forskere fra CBS, der sammen med gæsteforelæsere fra erhvervslivet og andre uddannelsesinstitutioner varetager undervisningen. Ifølge Kim Pedersen er kompetenceudvikling og faglig fordybelse hovedformålet med sommerskole for de fleste deltagere. Men han pointerer også, at det kan være en oplagt mulighed for at møde ligesindede med erfaringer, der kan udvide ens horisont og samtidig give mulighed for at bidrage med ens egne erfaringer.

- Sommerskole giver deltagerne en unik mulighed for at fordybe sig inden for relevante emner, der i høj grad tager afsæt i deres egne arbejdsmæssige problemstillinger, siger Kim Pedersen.

30 temaer

Deltagerne arbejder så vidt muligt med konkrete problemstillinger fra egne virksomheder eller med virksomhedscases. I år har deltagerne haft mulighed for at vælge mellem mere end 30 forskellige aktuelle faglige temaer. Temaerne dækker over alt fra regnskabsanalyse til klima og lobbyisme.

Sidst opdateret: Communications // 13/08/2010