Fremtidens sponsorater

CBS i nyt samarbejde om ph.d.-kursus

10/10/2006

CBS i nyt samarbejde om ph.d.-kursus

Det er ganske almindeligt, at virksomheder udskriver prisopgaver i tilknytning til universiteter, lige som det er blevet en del af hverdagen på CBS at se virksomhedsnavne på døren til auditorierne. Sponsorering af ph.d.-kurser, med deltagelse af både ph.d. studerende og repræsentanter fra virksomheden selv, er til gengæld et helt nyt skud på stammen, når det gælder virksomheders støtte til og samarbejde med universiteter. Med det seneste initiativ intensiveres samspillet mellem universitet og virksomhed på et højt fagligt niveau.

”Overfor de ph.d. studerende og universitetsmiljøerne generelt er det vigtigt for TDC at fremstå som en attraktiv og vidende medspiller. Det er jo her, vi skal hente mange af fremtidens nøglemedarbejdere. For TDC er der flere formål med sponsoratet. Vi ønsker naturligvis den viden, vi får ud af at deltage, og samtidig ønsker vi at løfte vores egen teoretiske diskussionskultur. Med dette sponsorat tager vi udfordringen op på det højeste akademiske niveau og bidrager med vores viden om den praktiske hverdag i TDC,” udtaler Tine Jensen, der er underdirektør i TDC.

Overskriften på kurset er “Critical Organization Studies: Conceptualizing Movement Process and Organizing with Robert Cooper”. Ud over Professor Robert Cooper selv fra University of Keele, England, står Pia Bramming og Bent Meier Sørensen fra CBS samt Christine M. Cleemann fra A.P. Møller-Mærsk for gennemførelsen af kurset, der begynder mandag d. 9. oktober.

På kurset deltager 14 ph.d. studerende heraf 6 fra CBS. Desuden er 4 medarbejdere fra TDC med, når alle samles til de tre dages intensive kursus, der har Robert Coopers forskning som omdrejningspunkt.

Sidst opdateret: Communications // 11/10/2006