Financial Times kårer de bedste uddannelser

- CBS er med på holdet af business schools, der tilbyder den bedste uddannelse inden for General Management

06/10/2009

Bedste uddannelse inden for General Management

Vil du have den bedste kandidatuddannelse inden for General Management, kan du ikke nøjes med at tage uddannelsen i ét land. I hvert fald ikke ifølge den britiske avis Financial Times, der netop har kåret de bedste uddannelser.

På førstepladsen ligger CEMS Master in International Management (MIM), som er en uddannelse, der udbydes af CEMS, et netværk for førende business schools over hele verden. Heriblandt CBS.

- CEMS er en unik alliance og vores engagement i netværket ligger direkte i forlængelse af vores målsætning om internationalisering og en tæt kobling til erhvervslivet. Vi er meget stolte af at være den danske udbyder af den fælles uddannelse, siger rektor Johan Roos.

54 forskellige nationaliteter

CEMS samler førende universiteter, internationale virksomheder og de mest ambitiøse studerende fra hele verden. Målet er at kunne levere den mest internationale og flerkulturelle uddannelse, og aldrig har den haft så mange studerende som nu. Mere end 800 unge mennesker fra hele verden er netop nu i gang med uddannelsen. Blandt de studerende er 54 nationaliteter repræsenteret.

Uddannelsen stiller krav til de studerende allerede ved optagelsen. De skal skrive en motiveret ansøgning, beherske mindst to fremmedsprog og have et højt karaktergennemsnit. Endelig bliver de inviteret til et interview med et panel af professorer og erhvervsledere fra store europæiske virksomheder.

CBS i top blandt skandinaviske business schools

CBS’ egne engelsksprogede kandidatuddannelser inden for General Management er også at finde på listen – på en 22. plads. Det gør CBS til den 2. bedst placerede skandinaviske business school. Kun privatskolen Stockholm School of Economics er placeret højere på listen.

Community of European Management Schools

CEMS’ (Community of European Management Schools) primære omdrejningspunkt er den fælles masteruddannelse (MIM), men netværkets ambition er også at intensivere samarbejdet på bl.a. ph.d.-området, fx med udbud af fælles ph.d.-kurser.

Sidst opdateret: Communications // 08/10/2009